هشتگ در اینستاگرام نقش مهمی در معرفی محصول یا برند دارند. از طریق هشتگ ها در اینستاگرام میتوان به یکی از استراتژیهای موفق بازاریابی در معرفی برند یا تولید و کسب و کار دست یافت.
یکی از عمده ترین موارد کاربرد هشتگ در اینستاگرام معرفی بهتر پـُست از طریق کلمات کوتاه برای جستجوی آن توسط سایر کاربران بوده است. امروزه در بازاریابی بسیاری از کسب وکارها و به ویژه برای شناساندن بسیاری از تولیدات و حتی برندها در دنیای مجازی بسیاری به دنیال شهرت، کسب اعتبار و محبوبیت از طریق همین فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام هستند. شاید بسیار شنیده یا دیده باشید که یکی از راهکارهایی که معمولا به مخاطبین یک بازار هدف برای افزایش احتمال دیده شدن معرفی می شود همان افزایش شهرت یا محبوبیت در این قبیل اپلیکشینهای موبایل باشد. اپلیکیشنهایی که بیشتر از آنکه یک قابلیت نرم افزاری جهت گذراندن اوقات فراغت باشند اکنون به محل معرفی یا خلق شهرت و اعتبار برای برند و کالا و حتی در بسیاری از موارد شخصیتهای هنری و معرفی چهرهها تبدیل شده است.
شاید در اینترنت برای چهره شدن تلاش های فراوانی کرده باشید اما اگر از طریق خلق شهرت نتوانسته اید اعتبار لازم را برای خود یا کسب و کارتان فراهم کنید میتوانید با به کارگیری چند استراتژی بازاریابی در همین شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام به « هدف » مد نظر دست یابید. به خاطر داشته باشید برای دست یابی به این مهم میتوانید در اینستاگرام از طریق یکی از روشهای « استراتژی بازاریابی » که همان « هشتگ ها » هستند به این هدف دست بیابید.
در این مقاله سعی شده تا برای رسیدن به این هدف در اینستاگرام یکی از 10 روش استراتژی بازاریابی در اینستاگرام به شما معرفی گردد. یکی از این 10 روش، هشتگگذاری و اهمیت آن به عنوان یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام است که به برخی نکات آن در زیر اشاره خواهد شد . لذا لازم است تا در این روش بازاریابی به این مقوله استراتژیک نیز توجه کرده و وموارد زیر را رعایت کنید؛
برای بازاریابی استراتژیک در اینستاگرام حتما برچسبهای مطلب یا تصویر و پستهای خودتان را قید بفرمایید( هشتگ فراموش نشود). فراموش نکنید شما با این کار، در حالیکه به روایت تصاویر و پست های خودتان کمک می کنید باعث افزایش احتمال دیده شدن و یافتن بازدید کنندگان خارجی هستید که در حال پیگیری این قبیل سرفصل ها یا تیترها هستند. چه بسا با این هشتگها باعث دیده شدن و یافتن افراد خارجی شوید که بر اساس تقسیم بندی جغرافیایی نیز بدنبال موضوعات یا سرفصلهای تعریف شده شما در هشتگها یتان هستند. به یاد داشته باشید که با این کار می توانید در بخش کاربران هشتگ هایی مطابق با آنچه که در پست خودتان قرار دادهاید را سرچ کنید آن وقت براحتی خودتان نیز ناظر محتویات یا انتشارات پست هایتان نیز خواهید بود.
در رابطه با نحوه استفاده از بومرنگ اینستاگرام بخوانید:
به طور مثال شما میتوانید از این قبیل هشتگ ها استفاده کنید؛
به دنبال هشتگ هایی باشید که محبوب تر و مشهورتر هستند به عبارتی عام تر هستند.
اگر که احتمال میدهید این هشتگ ها از حداقل شهرت یا محبوبیت برخوردار هستند سعی کنید از عبارات یا هشتگ های موجود استفاده کنید. این قیبل هشتگ ها میتوانند حداقل منجر به یافتن شما بشوند.
برای جذب مخاطبان و کاربران جید معمولا از هشتگ هایی که قابل تاملتر است استفاده کنید به طور مثال اغلب از هشتگ هایی چون # دنبال کنید یا # در ادامه می خوانید استفاده کنید. به یاد داشته باشید هر کدام از این استراتژی ها را که دنبال کنید برای هر نوشته یا پست حداقل یک برچسب به کار بردهاید
این مهم را نیز به خاطر داشته باشید که پست هایی که بالغ بر 11 هشتگ داشته باشند در بالاترین رتبه صفحه قرار می گیرند.
مطالب مرتبط :
خانه بات در شبکات اجتماعی:
اینستاگرام – فیسبوک – لینکدین
طراحی شده با عشق توسط شرکت طراحی سایت کد ایران