ایمیل مارکتینگ چیست – بازاریابی ایمیلی چیست – KhaneBOT

ایمیل مارکتینگ چیست – بازاریابی ایمیلی چیست ؟ سئوالی که چه بسا برای بسیاری ایجاد شده باشد. در پاسخ به این سئوال باید گفت:  ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی آنلاین است که به  کاربر امکان بازاریابی مستقیم یا انبوه را می‌دهد. 

ایمیل مارکتینگ چیست

ایمیل مارکتینگ چیست

 

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ چیست – بازاریابی ایمیلی چیست و کاربردهایی آن چگونه است؟ در پاسخ به کلیه این سئوالات باید از عبارت نوعی « بازاریابی تبلیغاتی» استفاده کرد. البته این بار بازاریابی آنلاینی که قرار است انبوهی از کاربران اینترنت ، مخاطب آن باشند. به عبارت بهتر باید گفت: ایمیل مارکتینگ بازاریابی آنلاینی است. در دنیای مدیریت و بازاریابی، ایمیل مارکتینگ نوعی استراتژی در بازاریابی محسوب می‌شود با این تفاوت که در این روش بازاریابی به صورت کاملا آنلاین است و مخاطبان آن طیف وسیعی از جامعه هدف شما را پوشش داده است.

به عنوان نمونه می‌توان از یک کمپین تبلیغاتی یاد کرد که جامعه هدف آن میلیونها انسان است. بهترین روش برای ارسال پیام دعوت برای حضور میلیونها نفر در این کمپین تبلیغاتی استفاده از ایمیل افراد، برای دعوت آنها به این کمپین تبلیغاتی است. کمپینی که قرار است در راستای جذب اهداف شما و معرفی کالای شما فعالیت داشته باشد. در توضیح دیگری از ایمیل مارکتینگ می‌توان به روش کسب و کار برای ترویج محصولات یا خدمات به صورت آنلاین به مشتریان یا جامعه هدف تعیین شده نیز اشاره کرد.

محتوای ایمیل مارکتینگ؛

محتوای ایمیل‌ها در ایمیل مارکتینگ معمولا تبلیغاتی، پیشنهادی و اطلاعاتی است. به عبارتی در ایمیل‌ها صاحبین کسب و کار افراد را با محصولات خود آشنا می کند. پیشنهادات هیجان انگیز برای افراد ارسال می کنند و با  انتشار جدیدترین مقالات به افراد اطلاع رسانی می کنند و مخاطبین را با برند یا کالا و خدمات خود بیشتر آشنا می کنند.

از سویی دیگر باید خاطر نشان کرد با ارسال ایمیل در حقیقت شما طیفی وسیعی از مشتریان را در این جامعه هدف مخاطب خود قرار داده‌اید و آنها را با کسب و کار خود آشنا کرده اید. جامعه هدفی که مشتریان بالفعل و بالقوه شما در این ایمیل امکان آشنایی با یکدیگر و محصولات یا خدمات  شما را به طور همزمان دارند.

باید افزود: برندهای مطرح معمولا ایمیل‌های خودشان را برای این منظور طراحی می‌کنند. ارسال منظم و مرتب ایمیل‌ها یک فرصت برای شما تلقی خواهد شد.

 

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

 

5 مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ؛