بیو اینستاگرام حرفه ای و 5 تکنیک نوشتن – خانه بات – KhaneBOT

در جای دیگر هم تاکید کردیم که بیو اینستاگرام حکم یک ویترین کار شما را دارد ، لذا شما اگر یک فروشگاه داشته باشید چقدر حاضرید برای ویترین این فروشگاه هزینه و وقت بزارید ؟ بدون شک ویترین یک فروشگاه نشان دهنده و تعیین کننده شخصیت پیج هست ، پس برای داشتن یک بیو اینستاگرام حرفه ای در این مقاله از سایت KhaneBOT.ir همراه باشید .

همین ابتدای امر شاید سوال کنید که شغل و برند ما یک برند سازمانی هست آیا نیاز به همچین حساسیتی هست ؟

بله و نه تنها حساسیت کمتری ندارد بلکه بیشتر باید تمرکز روی محتوا آن کرد !

در مواردی که پیجتان تجاری باشد بیو اینستا محلی برای معرفی فرهنگ سازمانی شما می باشد.

پس نوشتن بیو برای پیجتان چه سازمانی و چه فردی و چه فروشگاهی و … باشد از اهمیت بسیاری برخودار است.

بنابراین اگر دنبال نوشتن یک بیوی حرفه ای و جذاب هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

بیو اینستاگرام حرفه ای ، اجزای مختلف برای داشتن بیو حرفه ای

مسلما در هر برخوردی در اولین ملاقات و دیدار (حالا چه ملاقات حضوری و چه بازدید از یک سایت) شما تنها ۷ ثانیه وقت دارید تا تاثیر خود را بر روی فرد بگذارید.

بیو نیز حکم همین داستان را دارد یعنی یک نفر با دیدن بیوی شما تصمیم می گیرد که قصد دنبال کردن پیج شما را دارد و با سلایق او همخوانی دارد یا خیر…

در شبکات اجتماعی فقط چند ثانیه فرصت دارید تا تاثیر خوبی بر روی مخاطب بگذارید و درواقع ارزش فالو کردن را داشته باشید.

به طور کلی باید این نکته را بدانید که اگر دنبال گسترش کسب و کار و یا مطرح شدن و معروفیت خودتان هستید باید حرفه ای عمل کنید.

برای اینکه یک بیو ی متناسب با خودتان و یا کسب و کارتان بنویسید باید با اجزای مختلف بیو آشنا باشید.

حتما مطلب برنامه افزایش فالوور اینستاگرام برای اندروید و iOS را مطالعه کنید

برای نوشتن بیوی اینستاگرام به قسمت ادیت پروفابل اینستاگرام خود می روید و از آن طریق تمام مواردی که در ادامه توضیح می دهم را تغییر می دهید.

بیو اینستاگرام شامل چندین بخش مهم می باشد که هر قسمت آن به تنهایی شخصیت به پیج ما می دهد .

عکس پروفایل و تاثیر آن در بیو اینستاگرام حرفه ای

عکسی که برای پروفایلتان انتخاب می کنید باید معرف شخصیت و یا برند شما باشد.

درسته که عکس پروفایل کوچک است و شاید به نظر شما به چشم نیاید ولی یکی از راه های جذب مخاطب همین عکس پروفایل می باشد.

پس در انخاب عکس حرفه ای و باکیفیت دقت کنید.

بهتر است که از عکس خودتان یا محصولات و یا لوگوی شرکت استفاده کنید.

نام کاربری

نام کاربری را به گونه ای انتخاب کنید که کاربران در سرچ آن به مشکل برنخورند و به راحتی سرچ شود.

نام شماو یا برندتان در دو جای بیو یکی در قسمت بالای عکس پروفایل و دیری در پایین آن نمایش داده می شود که هر دو می تواند در قسمت سرچ ظاهر شوند.

در مورد علاقه مندی ها و کار و هنر های که انجان می دهید به صورت کوتاه و مختصر در قسمت بیو بنویسید .

توجه داشته باشید که در قسمت بیو حداکثر تا 150 واژه می توانید بنویسید.

همچنین می توانید برای بیوی خود Category مناسب انتخاب کنید (مثلا ورزشی).

بیشتر بخوانید :

چطور در اینستاگرام سلبریتی شویم

وارد کردن وب سایت در بیو اینستاگرام

تنها یک بخش در قسمت بیو وجود دارد ک هبه طور مستقیم می توانید وب سای خود را وارد کنید.

این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است و ارزش یک پیج رابه شدت بالا می برد .

کاربران نیز با اعتماد بیشتری پیج شما ا دنبال میکنند.

در واقع داشتن یک وب سایت معتبر تاثیر زیادی در ارزش  یک برند یا فرد دارد.

در این قسمت شما می توانید لینک دیگر شبکات اجتماعی خود نظیر تلگرام , فیسبوک و یا هر شبکه ی اجتماعی دیگر خود را قرار دهید.

قسمت ایمیل در بیو اینستاگرام

یکی از راه های ارتباطی دیگر کاربران با شما استفاده از ایمیل است .

برای این کار نیاز نیست کاربران به صفحه ایمیل خود مراجعه و از آن طریق اقدام کنند…!

فقط کافیست از طریق دکمه ای که بعد از وارد کردن ایمیلتان اضافه میشود اقدام کنند.

به این صورت که کاربران با انتخاب دکمه ایمیل به صورتخودکار وارد اپ ایمیل خود می شوندو با شما ارتباط برقرار می کنند.

تاثیر آدرس و شماره تماس در بیو حرفه ای اینستاگرام

اگر برای کسب و کارتان امکان ملاقات حضوری و یا بازدید از محصولاتتان هست می توانید از طریق بیو آدرس را وارد کنید.

در این صورت به بسیاری از سوالات کاربران در ارتباط با مراجعه ی حضوری پاسخ دهید.

یکی دیگر از راه های ارتباطی امکان ارتباط تلفی است .

برای این کار شما باید اکانت خود را تجاری کنید که از طریق Setting قابل تنظیم است .

سپس یک دکمه به اسم Call به بیوی شما اضافه می شود و کاربران می توانند با فشردن آن در لحظه با شما ارتباط برقرار کنند.

و اما توضیحاتی که در قسمت بیو باید بنویسیم چه ویژگی هایی دارد ؟

بیو اینستاگرام حرفه ای , نکاتی که در نوشتن بیو باید رعایت کنید

برای جذاب و گیراتر نشان دادن بیو ی خود حتما از ایموجی های مختلف استفاده کنید اما نه اینکه خیلی زیاد شود و چشم را خسته کند !

باید در حدی باشه که از حالت سادگی دربیاد و در عین حال هم شلوغ نشود و ایموجی های غیر مرتبط استفاده نکرد !

فقط ممکن است ترتیب قرارگیری آن ها به هم بخورد که از ضعف های اینستاگرام به شمار می رود !!! که راه حل آن این هست که شما در یک فایل TEXT اول کامل بنویسید و بعد انتقال بدید به بیو اینستاگرام ! دقت کنید که تعداد کارکتر بیو اینستاگرام محدود هست .

در آپدیت جدید اینستاگرام در بیو می شود از هشتگ (#) و همچنین @ استفاده کرد که خیلی خیلی خیلی مهم هست ! حتما و حتما سعی کنید از این دو قابلیت استفاده کنید .

یکی از نمونه بیو اینستاگرام حرفه ای را می توانید در زیر مشاهده کنید :

بیو اینستاگرام حرفه ای

بررسی پیج بالا :

عنوان اسم خودشان را استفاده کردند ! که بسیار کار زیرکانه ای هست ! هم انگلیسی هست و هم فارسی ! در سرچ پس نمایش زودتر خواهند داشت .

در عین حال بسیار هم جذاب و شیک شده و در عین بیشتر از کارکتر مجاز اینستاگرام نشده است .

علاوه بر این در قسمت توضیحات از ایموجی های شیک استفاده شده است و فقط باعث جداشدن عنوان ها شده است و شلوغ کاری انجام نشده است .

و در نهایت آدرس سایت را استفاده کردند که هم برای سئو سایت مفید هست و هم برای پیج اینستاگرام اعتبار کسب می کند  !

اضافه کردن آدرس به پیج اینستاگرام

شما در آپدیت جدید اینستاگرام می توانید آدرس محل شرکت و یا فروشگاه را اضافه کنید که خیلی برای بحث دیجیتال مارکتینگ و … مهم هست !

یک موضوعی که خیلی باید دقت کنید این هست که سعی کنید از زیاده گویی جلوگیری کنید !

شاید شما تنها با یک شعار پیج خود را خاتمه بدید ! اما به شرطی که شعار شما وایرال شده باشد و بسیار مفهوم و مرتبط باشد .

اگر شما هنوز به یک برند تبدیل نشده اید سعی کنید توضیحاتی در مورد محصولات و مزیت خودتان نسبت به باقی رقبا توضیحاتی وارد کنید .

اگر هم برند شما تقریبا حداقل تبلیغات را در سال دارد و شناخته شده است بهتر هست که خیلی خلاصه و حتی در بعضی اوقات بدون هیچ توضیحاتی باشد !

سلبریتی های معروف یکی از نمونه هایی که میشه براتون قرار بدیم :

یک جمله تبلیغاتی کوتاه اما حرفه ای

برای مثال برند نایک در بیوی خود تنها از شعار تبلیغاتی خود استفاده کرده که همین موضوع باعث جذابیت , خاص شدن و گیرایی پیج شده است.

بیو اینستاگرام حرفه ای , چگونه یک بیو حرفه ای داشته باشید

مجدد تاکید میکنیم که حتما توجه کنید که بیوی شما کوتاه و مختصر باشد .

از کلمات جذاب و کلماتی که خود و کسبو کارتان را وصی می کند استفاده کنید.

قرار نیست یک مقاله بلند بنویسید و خودتان را معرفی کنید و اصلا این اجازه را خود اینستاگرام را نمی دهد !

یادتون باشه که گاهی ساده و کوتاه نویسی بیشتر باعث جلب توجه می شود.

می توانید در متن بیوی خود از هشتگ های مناسب و مرتبط با خودتان استفاده کنید بسیار تاثیرگذار است.

اگر هم برای استفاده از خدماتتان نیاز به دانلود اپ خاصی است می توانید لینک دانلود آن را در بیو قرار دهید.

به این مورد هم توجه کنید که اگر می خواهید از صفر شروع کنید این نکاتی  که هرچند ساده به نظر می آید را انجام دهید تا تبدیل به یک پیج پر طرفدار و مطرح شوید.

حتما مطالعه کنید : تاثیر هشتگ در سئو پیج اینستاگرام

توجه کنید که شما پرویز پرستویی یا بهرام رادان نیستید که خود به خود شما را بشناسند .

پس برای معرفی خود حتما از قسمت بیو پیجتان استفاده کنید.

یک سری ترفند در جذاب شدن این نوشته ها نیز وجود دارد , و یک سری ابزارها وجود دارد .

مثلا فونت های خاص برای نوشتن بیو هست که خاص هست و شما حتما دیدید .

بسم الله برای بیو اینستاگرام مثلا به صورت فونت عربی و …

و یا فونت و استایل های خاص برای نوع نوشتن متن و یا جمله زیبا !

این مورد را در مقاله دیگری به صورت کامل خدمت شما توضیح خواهیم داد .

اگر در زمینه نیاز به راهنمایی و سوالی داشتید می توانید از طریق کارشناسان شرکت با ما در ارتباط باشید …

 

آیلین افشاری هستم کارشناس ارشد مارکتینگ دیجیتال و در حال حاضر مدیر داخلی هلدینگ کد ایران .

 

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید :

چطور در اینستاگرام سلبریتی شویم

فالوور فیک اینستاگرام یک ترفند یا یک اشتباه بزرگ

هک فالوور اینستاگرام یک ترفند منسوخ شده

چگونه لایک دیگران را در اینستاگرام پاک کنیم

خانه بات را در شبکات اجتماعی دنبال کنید:

لینکدیناینستاگرامفیسبوک – توییتر ربات خانه بات