تبلیغ نویسی حرفه ای ; چند روز پیش یک سمیناری دعوت بودم و در آن سمینار با اینکه جلسه بسیار جذاب و جالب و با سخنران های بسیار حرفه ای بود ، اما باز هم مدعوین ناله می کردند که چقدر اوضاع فلان هست و …
خیلی جالبه که وقتی پروفسور یوسفی نظر بنده را در مورد اینطور بحث ها جویا شدند , بنده کلا موضوع را عوض کردم به اینکه چرا همه داریم می نالیم ؟
یک پاسخ :
اوضاع واقعا جالب نیست و …
سوال دوم : چرا به نظرتون اینطور هست ؟
همه فکر می کنند زیر سر دولت هست و … ! اما داستان از قرار دیگری هست .
بیشتر بخوانید :
کسانی که اونجا تشریف داشتند بیشتر از صنف مدیران رده بالا بودند و هر یک حداقل یک استارت آپ داشتند ! و به طبع تبلیغات حرفه ای هم داشتند و دارند و هزینه های زیادی هم می کنند !
اما چطور میشه که یک همچین قشری از جامعه کسب و کار باز هم با این رفتار ادامه کار بدهد ؟
همانجا به صورت خیلی رندوم یکی از این دوستان را بلند کردم و گفتم در مورد کارت بگو ؟
شروع به توضیح در مورد کسب و کارش کرد و بعد از آن پرسیدم چه تبلیغات هایی انجام دادی ؟
شروع به گفتن انواع تبلیغات پرهزینه ای که انجام داده بودند کرد ! و اما آخر میزان feedback که این از تبلیغات جذب شده بود جالب نبود !
وقتی بیشتر سوال کردم دیدم اساس کار تبلیغات و عنوان نویسی تبلیغاتی این دوست گرامی کلا اشتباه بوده !
جالبه که وقتی فقط یک عنوان جدید بهشون توصیه کردم خود ایشان براشون جالب بود که روی ناخودآگاه خودشون هم موثر بود !
چند وقتی گذشت و جای دیگری این دوست عزیز را دیدم , سریع به سمت بنده اومد و گفت آقااااااااااا حدود 170% بیشتر وروودی داشتیم ! 🙂
بله همینطور هست ! متاسفانه باید بگیم که دنیا عوض شده و ما هنوز عوض نشدیم ! یکی از مهمترین ارکان یک شرکت در کشورهای پیشرفته تبلیغ نویس آن شرکت هست ! و پول های بسیار درشتی هم دریافت می کنند .
اما وقتی شما به یک کسب و کار میگوید بابت شعار تبلیغاتی مثلا 200 میلیون تومان , فکر می کنه که خودش استاد هست و الان یک شعار برات می نویسه که …. 😐
دنیا عوض شده و ما هنوز …
حتما مطالعه کنید : خرید پیج اینستاگرام با فالوورهای واقعی بازار هدف شما ›
بگذریم 🙂 مخاطب این نوشته مدیرانی هستند که قصد تغییرات اساسی در کسب و کار خودشان را دارند …
یک مثال بزنیم و تاثیر بسیار زیاد این نوع تبلیغ نویسی را درک کنیم .
اینستاگرام در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین پلت فرم های تبلیغاتی هست , که قطعا شما هم می دونید و یا حداقل شنیدید که کسب و کارهایی که هیچ درآمدی نداشتند با سیاست درست از همین پلت فرم رایگان درآمد میلیاردی کسب کردند .
و دلیل اینکه ربات اینستاگرام خانه بات هم به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند هم همین پتانسیل بسیار بالای آن می باشد .
اما چطور از این پلت فرم بهترین استفاده را داشته باشیم ؟
تبلیغات ؟ بله … اما چطور ؟
برای نوشتن یک تبلیغ حرفه ای در اینستاگرام که تاثیر بسیار زیادی داشته باشد چند اصل را باید رعایت کنید :
مشکل مخاطبان محصول شما چیست و چطور با این محصول شما رفع می شود ؟
الان از چی ناراحت هست ؟
همچین شخصی یک حرفی دارد که فقط می تونه به یک دوست خیلی نزدیک بزنه ! اون حرف چیه به نظرت ؟
جنسیت مخاطب شما چی هست ؟
چقدر درآمد دارد ؟
چقدر محصول شما براش اهمیت دارد ؟
با نخریدن محصول شما چه اتفاق بدی در زندگیش خواهد افتاد ؟
در چه پیچ های دیگری عضو هست ؟
وقتی به این سوالات پاسخ میدید متوجه میشید که واقعا چقدر کسب و کار شما مورد نیاز هست و دقیقا چه کسی کسب و کار شما را میخواد و متوجه میشید که دیگ تبلیغ نویسی کلیشه ای دورانش به اتمام رسیده است .
این تبلیغ را نگاه کنید !
شما آیا از این فروشگاه خرید می کنید ؟
هیچ اصول یک تبلیغ در آن رعایت نشده است !
الان وجه تمایز این تبلیغ پرداخت درب منزل هست ؟ 😐
یا مثلا تیک های آبی خیلی توجه آدم را جلب می کند ؟ 😐
یا کلمات درستی استفاده شده است ؟
هیچ کدام !
اصلا دقیقا چی میفروشد ؟
مخاطب خودش کیست ؟
آیا رنج سنی را در نظر گرفته ؟
تمام سوالات بالا بپرسید از این تبلیغ !
پس برای چک کردن یک تبلیغ و یا ویرایش آن اول تمام سوالات را از آن تبلیغ بپرسید !
در نهایت به نتیجه درست برسید !
این نتیجه درست باید از نظر یک نفر نباشد و از دیدهای مختلف نگاه شود ! در نهایت با یک گرافیست این حوزه همکاری و یک تصویر شاخص طراحی و اجرا شود .
این قسمت اول تبلیغات می باشد .
اما ما بهترین شعار و جمله تبلیغاتی را نوشتیم ! کجا بهترین نتیجه را به ما میدهد و چطور بهترین فیدبک را با کمترین هزینه جذب کنیم .
موضوعی هست که در مطالب بعدی حتما در موردش صحبت خواهیم کرد .
به جهت اینکه خیلی از کسب و کارها وقت فراگیری این قسمت مهم از تبلیغات را ندارند و برای انجام کمپین های تبلیغاتی نیاز شدید و سریع به یک تیم تبلیغاتی حرفه ای دارند , در زمینه تبلیغ نویسی و مشاوره کسب و کار آنلاین می توانید با مشاوران هلدینگ کد ایران در ارتباط باشید و از خدمات این شرکت استفاده بفرماید .
حسین سهرابی هستم , کارشناس ارشد مدیریت با بیش از 8 سال سابقه اجرایی و مشاور 7 استارت آپ داخلی و خارجی و در حال حاضر مدیر هلدینگ کد ایران .
در صورت وجود هرگونه سوال می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده بفرماید .
همیشه پایدار باشید .
مطالبی که پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید :
افزایش فالوور ایرانی واقعی با متود سال 2018
خانه بات در شبکات اجتماعی :
فیسبوک خانه بات – توییتر ربات خانه بات – اینستاگرام – لینکداین خانه بات
طراحی شده با عشق توسط شرکت طراحی سایت کد ایران