وایرال کردن چیست؟ – نحوه وایرال کردن یک پست در اینستاگرام – KhaneBOT

وایرال کردن به چه معناست ؟ آیا اطلاعی از این عبارت دارید و یا حتی می دانید در چه مواقعی از آن استفاده می شود در این مقاله از KhaneBOT به بررسی این عبارت و معنا و مفهوم آن در اینستاگرام می پردازیم. برای دانستن چگونگی وایرال کردن یک پـُست در اینستاگرام نخست باید به میزان محبوبیت آن پـُست توجه کرد.البته میزان محبوبیت و تعامل و درگیری شما با سایر کاربران از جمله موارد مهم برای اینستاگرام است. کاربرانی که با تعداد لایک و کامنت ها عنوان می‌کنند که تا چه اندازه با پـُست های شما ارتباط برقرار کرده اند و اینستاگرام نیز برهمین اساس پـُست‌های شما را در رتبه بندی خوب خود قرار  می دهد. یعنی جایگاهی که بهتر و بیشتر دیده می شوید.

پـُست وایرال چیست ؟

پست وایرال از دیدگاه اینستاگرام شامل پـُست هایی است که تعامل بیشتری با کاربران دارد. تعامل بیشتر به معنی این است که پـُست شما از قابیلت لایک و کامنت بالایی برخوردار است .
اینستاگرام  نیز براساس میزان مشارکتی که افراد در هر پـُست داشته اند تعیین می‌کند که این پست در صفحه در کدام رتبه قرار بگیرد. به عبارتی الگوریتم های محبوبیت سنجی اینستاگرام نیز دخالت دارد.
قطعا هر چه این رتبه بالاتر باشد بیشتر دیده می شود . پس هر پـُستی که وایرال شده باشد یا از قابلیت وایرال شدن برخوردار باشد میتواند بهتر دیده بشود. به طور دقیق تر می توان گفت وایرال شدن در اینستاگرام به این معنی است که بعضی پست ها نسبت به بعضی های دیگر تعداد لایک و کامنت و به طور کلی تعامل بیشتری با کاربران دارد.

 

وایرال کردن یک پست در اینستاگرام

وایرال کردن یک پست در اینستاگرام

 

نحوه وایرال کردن یک پست؛

 

با توجه به تعریفی که از وایرال کردن یک پست داشتیم بهتر است بدانیم که چگونه می‌توانیم در اینستاگرام مطمئن و قوی ظاهر شویم تا پست‌هایمان بهتر و بیشتر دیده بشوند. برای این کار چند استراتژی به شما معرفی می کنیم. استراتژی هایی که به ترتیب عبارتند از ؛

 

 

با خواندن مقاله زیر با روش های محوب شدن در اینستا بیشتر آشنا شوید:
روش های محبوبیت در اینستاگرام »

 

 

چگونگی سنجش محبوبیت پـُست‌ها در اینستاگرام

 

اینستاگرام برای آنکه پست های شما را ارزیابی کند و میزان محبوبیت آنها را بسنجد برای خودش معیاری دارد. او برای هر پست زمانی تعریف کرده است و در هر زمان براساس تعداد لایک، کامنت و البته هشتگ هایی که می گذارید به شما در خصوص میزان محبوبیت پـُست شما امتیاز می دهد.

از نظر اینستاگرام هر پـُست شما در زمان انتشار تا یک ساعت پس از انتشار در زمان طلایی خودش به سر می برد و البته  تا 24 ساعت پس از انتشار یک پـُست را میزان سنجش محبوبیت آن پـُست قرار می‌دهد.
اینستاگرام برای سنجش محبوبیت فاکتورهای زیر را تا 24 ساعت پس از انتشار لحاظ خواهد کرد.
فاکتورهایی چون:

 

هشتگ ها و الگوریتم های محبوبیت سنجی اینستاگرام

 

فراموش نکنید برای یک پـُست خوب حتما ازعکس‌ها و فیلم‌های با محتوا و کیفیت خوب استفاده کنید. باید در ادامه تصریح کنم که کلیه موارد عنوان شده از جمله اقدامات اینستاگرام در 24 ساعت اول و البته زمان طلایی انتشار پـُست های شما است که انجام می‌دهد.  در ادامه اینستاگرام برای سنجش نهایی به هشتگ ها شما و البته میزان استقبال از پـُست شما براساس هشتگ هایی که گذاشته اید نیز می پردازد.
اینستاگرام می‌خواهد بداند که ؛

  1.  آیا هشتگ هایی که گذاشته اید از نظر معنایی نیز با یکدیگر در ارتباط هستند یا خیر؟
  2.  آیا هشتگ ها با متن که پـُست کرده اید ارتباط محتوایی دارد یا خیر؟
  3.  آیا هشتگ هایی که استفاده کرده اید با مطالب سایر پـُست های شما در یک دسته بندی قرار می‌گیرند یا خیر؟

این ها از جمله مواردی است که اینستاگرام پس از 24 ساعت از انتشار هر پـُست در سنجش‌های خود قرار می‌دهد و سپس صفحه شما از جمله صفحات برتر و پر بیننده در وایرال خود قرار می دهد.

 

نتیجه گیری

با مشاهده هر آنچه که بر اساس الگوریتم های محبوبیت سنجی اینستاگرام  تعریف شده است مشخص شد که برای وایرال کردن یک پست باید

  1.  کیفیت محتوای پست توجه کنید
  2.  از عکس و فیلم خوب بهره ببرید.
  3.  لوکیشن هر پست رامشخص کنید.
  4.  از هشتگ استفاده کنید.
  5.  در زمان مناسب پست را انتشار دهید.
  6. از متن های طولانی و غیر ضروری استفاده نکنید 

در آخر اینکه حتما آمار و کیفیت بازدیدکنندگان پـُست هایتان را چک کنید. آنها اطلاعات خوبی به شما می دهند.

 

 

 

 

مطالب پربازدید هفته :
چگونه لایک دیگران را در اینستاگرام پاک کنیم
خانه بات را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
لینکدین – اینستاگرام – فیسبوکتوییتر خانه بات