تکنیک GiveAway در اینستاگرام و تاثیر آن در جذب فالوور – خانه بات

اگر به دنبال جذب فالوور بیشتری در اینستاگرام هستید یا میخواهید مخاطبان پیج خود را افزایش دهید و برند خود را معرفی کنید، باید بگویم که جای درستی آمده‌اید! امروز قصد داریم تا با معرفی تکنیک GiveAway در اینستاگرام، به شما آموزش دهیم چگونه فالوور واقعی بیشتری جذب کنید! با ما همراه باشید.

 

تکنیک GiveAway در جذب فالوور

 

این روزها تمام پیجهایی که با هدف بیزینس در اینستاگرام فعالیت میکنند، به دنبال افزایش فالوورهای خود هستند.

تا قبل از این با شیوه های نه چندان حرفه ای میتوانستید اقدام به خرید فالوور فیک یا حتی واقعی بکنید، اما مشخصا بعد از مدتی با ریزش فالوورهای خود مواجه میشدید.

یکی از روشهایی که باعث جذب مخاطب واقعی و بدون ریزش میشود، استفاده از تکنیک GiveAway است.

اما اجازه بدید تا در ابتدا مختصر توضیحی درباره این روش به شما بگوییم.

giveaway اصطلاحا به روشی میگویند که در قالب یک مسابقه، به معرفی و تبلیغ برند خود به مخاطبین خود میپردازند.

ولی برای این تبلیغ هزینه چندانی نیاز نیست بکنید و به جای آنکه به پیجهای دیگر پولی بابت تبلیغ بدهید، همان پول را به فالوورهای خود میدهید اما نه به صورت مستقیم، بلکه با روشهای بسیار جذاب تر، مانند یک هدیه، اشتراک رایگان ، کد تخفیف خرید کالا یا حتی یک محتوای مفید مثل کتاب های الکترونیک.

 

 

حتما بخوانید : چطور برای پست های خوب لایک واقعی و ایرانی بخریم ؟
خرید لایک اینستاگرام ›

 

با این تکنیک میتوان مخاطبین جدید را به صفحه خود جذب کنید.

خب! حالا که به طور کلی با GiveAway آشنایی پیدا کردید، در ادامه به معرفی روشهای آن میپردازیم:

 

یک تم مناسب برگزینید !

برای راه اندازی یک رقابت جذاب، شما نیاز به یک تم یا هدف دارید،اما برای رسیدن به این هدف حتما نیازی نیست منتظر رسیدن اعیاد یا اتفاقات بزرگ (مثل عید نوروز و …) باشید، بلکه میتوانید از اتفاقات ساده تر مثل تغییر فصول سال (جشنواره های فصلی)، سالگرد تاسیس شرکت یا مثلا به مناسبت 1000 تایی شدن فالوورهایتان، برای راه اندازی مسابقه استفاده کنید.

نکته:
همیشه سعی کنید از اتفاقاتی که برای مخاطبتان هم جذاب و سرورآور هست استفاده کنید. به عنوان مثال، جشن تولد فرزندتان، یا خرید ساختمان جدید شرکتتان، اصلا ایده ی خوبی برای راه اندازی یک GiveAway نیست!

یک مثال عملی:

یک پیج فروش چای کیسه ای، برای اینکه طعم های مختلف چای خود را بازاریابی کند و به کاربران اینستاگرام معرفی کند، اقدام به برگزاری یک GiveAway کرد و در آن از مخاطبین خود خواست تا پستهایی با مدل عکس های چیدمانی(مانند عکس زیر) به همراه هشتگی که از آنها خواسته بود بگذارند و پیج آن محصول را تگ کنند تا در نهایت کاربران شانس شرکت در قرعه کشی و بردن جایزه را داشته باشند.

GiveAway چیست

جالب است بدانید که در جریان این مسابقه، تعدادی کپشن و هشتگ جدید برای این شرکت، توسط کاربران ابداع شد! میبینید؟ به همین سادگی میتوانید از مخاطبین خود بخواهید علاوه بر بازاریابی محصول، به شما در ساخت ایده های بعدی کمک تاثیرگذاری بکنند.

 

قوانین درستی انتخاب کنید

قدم بعدی این است که شما بدانید از این مسابقه چه چیزی قرار است نصیبتان شود؟

اگر فقط هدفتان افزایش فالوور است، تنها کافیست در مسابقه از آنها بخواهید شما را فالو کنند یا مثلا دوستانشان را در پیج شما منشن کنند.

اگر میخواهید برند شما بیشتر دیده شود باید از شرکت کننده ها بخواهید تا عکس اینستاگرامی شما را ری پست کنند و دوستانشان را در کامنتها تگ کنند.

این استراتژی ها باعث بیشتر دیده شدن مسابقه اینستاگرامی شما میشود. معمولا قواعد ایده آل برای راه اندازی این مسابقات ترکیب 2 یا 3 قانون از موارد زیر است:

 

چطور فالوورهای اینستاگرام خود را قبل از استفاده از ربات اینستاگرام افزایش دهیم ؟
خرید فالوور اینستاگرام ›

 

بازه زمانی مشخص تعیین کنید

خیلی ساده است! شما باید یک مهلتی برای شرکت در این مسابقه تعیین کنید و فراموش نکنید که در تعیین این زمان حد وسط رو بگرید، چرا که اگر مدت زمان مسابقه طولانی شود، امکان دارد شرکت کنندگان، آن مسابقه را فراموش کنند و اگر مدت زمان کمی را انتخاب کنید، باعث میشود تا عده کمی از مسابقه شما با خبر شوند و در آن شرکت کنند.

به یاد داشته باشید اگر جایزه ای که میخواهید بدهید، بزرگ و قابل توجه است، میتوانید مدت زمان برگزاری مسابقه را بیشتر کنید اما در مقابل ریسک کاهش هیجان مسابقه را باید بپذیرید!

همچنین اگر جایزه شما کوچک است میتوانید تعداد مسابقه ها یا همان GiveAway های خود را افزایش دهید اما یادتان باشد که این مسابقات پشت سر هم و در فواصل زمانی منظم نباشد!

 

بهترین جایزه را انتخاب کنید

نوبت به بزرگترین و مهمترین بخش مسابقه اینستاگرامی میرسد…

به هیچ عنوان فراموش نکنید! جایزه ای که انتخاب میکنید تا به برنده مسابقه شما داده شود، حتما باید مرتبط با محصولات پیج شما و بیانگر بیزینس شما باشد.از این طریق میتوانید مطمئن شوید که، جایزه شما به دست کسانی میرسد که به بیزینس و محصولات شما علاقه مندند.

 

برای مثال اگر پیج اینستاگرام شما در حوزه موسیقی است و آلات موسیقی میفروشید، نباید برای جایزه یک iPad را در نظر بگیرید. زیرا این احتمال به صورت قوی مطرح میشود که عده ای برای سودجویی و به طور موقت فالوور و مخاطب شما بشوند، اما به محض پایان یافتن مسابقه و دریافت iPad ، پیج شما را ترک کنند. که در این صورت بازنده اصلی کسی نیست جز شما!

نکته بعدی در خصوص انتخاب جایزه این است که بهتر است به جای یک جایزه بزرگ، پکیجی از جوایز کوچک ارائه دهید. زیرا در این صورت شانس بردن جایزه در مسابقه شما بیشتر میشود و طبیعتا شرکت کنندگان بیشتری هم پیدا میکنید و هیجان مسابقه بیشتر میشود. در این حالت بهتر است که ارزش کل جوایز را اعلام کنید تا افراد بیشتری مایل به شرکت در مسابقه شوند. برای مثال بگویید مجموعه جوایزی به ارزش 5 میلیون تومان به شرکت کنندگان این مسابقه داده میشود.

 

مسابقه (GiveAway) خود را به همه اعلام کنید!

اگر تمام مراحل گفته شده را انجام داده اید، حالا نوبت قدم آخر است.

تا جایی که میتوانید مسابقه خود را معروف کنید و آن را تبلیغ کنید. برای این کار 2 راه دارید:

  1. مسابقه خود را از طریق تبلیغات رسمی در گوگل، فیسبوک، توئیتر و … به همگان اعلام کنید.
    این روش برای کسب کارهای نوپایی که به تازگی بیزینس خود را آغاز کرده اند و فالوور چندانی ندارند مناسب است زیرا میتوانند در مدت کوتاهی، افراد بسیاری را از مسابقه خود مطلع کنند.
  2. روشهای خلاقانه ای که خودتان ابداع میکنید! تنها محدودیت این روش، میزان کم یا زیاد بودن خلاقیت خودتان است.
    این روشها شامل نصب بنر در خیابان یا ارسال ایمیل به دوستانتان، یا یک پیغام سنجاق شده (پین شده) در بالای پیجتان و هزاران روش دیگر که بسته به نوع بیزینستان متفاوت است، میباشد.

به یاد داشته باشید که اگر از صفر دارید شروع میکنید تا شناخته بشوید، راه سختی در پیش دارید! زیرا الگوریتم جدید اینستاگرام، اکانتهای تازه تاسیس را تشویق (شاید بتوان گفت مجبور!) به استفاده از روشهای پولی (روش شماره 1) میکند.

برای کسب و کارهایی که منابع مالی کافی دارند، تبیلغات در فیسبوک، مناسب تر و هوشمندانه تر است. زیرا به لطف الگوریتمهای پیچیده و هوش مصنوعی فیسبوک، کسانی مورد هدف تلبیغات شما میشوند که علاقه ای به محصول و بیزینس شما دارند.

 

سخن پایانی

در آخر این مقاله باید یاد آور شد که، هم برای کسانی که کهنه کار هستند و هم کسانی که نوپا هستند استفاده از یک مسابقه اینستاگرامی یا همان GiveAway روشی جذاب و مطمئن برای افزایش فالوور میباشد اما همیشه یادتان باشد که یک تکنیک به تنهایی استفاده نکنید بلکه شما باید از تکنیک های تلفیقی استفاده کنید و راهکاری مختلفی را تست و در نهایت بهترین را Select و ادامه دهید .

امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را ببرید 

 

مطالب پربازدید هفته :

آموزش رفع شدوبن اینستاگرام

آموزش ارسال پست به استوری

تبدیل سلفی به استیکر در اینستاگرام

خانه بات را در شبکات اجتماعی دنبال کنید:

فیسبوک – اینستاگرام – لینکدین

GiveAway در اینستاگرام,GiveAway چیست,روش گیو اوی در اینستاگرام,تکنیک ایجاد مسابقه در پیج اینستاگرام,چطور مسابفه در اینستاگرام ایجاد کنیم