تبلیغ در گوگل – تبلیغات در صفحه اول گوگل – خانه بات – Khanebot

همانطور که در مقاله بسیار مهم روش های تبلیغات اینترنتی قول دادیم در مورد تبلیغ در گوگل کامل توضیح خواهیم داد , اگر این مقاله را نخوانده اید اول مطالعه کنید حتما !

یکی از روش های تبلیغاتی زودبازده , تبلیغ در گوگل می باشد , که از بازدهی بسیار خوبی برخوردار می باشد , اما یک سری ویژگی ها دارد و یک سری معایب که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت …

تبلیغ در گوگل هزینه بسیار بالایی به نسبت تبلیغات دیگر دارد اما این هم باید اضافه کرد که بازدهی آن به نسبت تمام تبلیغات دیگر هدفمند تر و همچنین زودبازده تر هست .

خیلی جالب هست اگر بدانید دقیقا استارت آپ خانه بات که ربات هوشمند اینستاگرام هم هست از گوگل الهام گرفته شده تا اهداف واقعی را مورد هدف قرار دهد و با آنها ارتباط برقرار کند ! و این می شود که مشتری واقعی و مورد نیاز شما را به شما خواهد داد .

اصولا کسانی که قصد انجام و خرید پکیج گوگل ادوردز دارند با توجه به هزینه بسیار بالا آن در بازار دلار فعلی ایران به این فکر میروند که بهتر هست از سئو استفاده شود تا هزینه تبلیغات در گوگل و … اما این نگرش درست هست ؟ یا غلط ؟

بیشتر مطالعه کنید :

سئو چیست

چطور هزینه های تبلیغ در گوگل را کاهش دهیم ؟

چطور نرخ تبدیل بازدید کننده به خریدار را زیاد کنیم ؟

در نهایت بهینه سازی سایت بهتر هست یا تبلیغ در گوگل ؟

در ادامه با خانه بات همراه باشید …

تبلیغ در گوگل , تبلیغات در صفحه اول گوگل

تبلیغ در گوگل به این شکل است که گوگل یکسری جایگاه با کلمات خاص را به مزایده میگذارد و تبلیغ کنندگان به ازای پولی که برای کلمه ی مورد نظرشان می پردازند در صفحات گوگل نمایش داده می شوند.

این برداشت هزینه به ازای کلیک هست ( تبلیغات کلیکی ) و به ازای هر کلیک از شارژ شما کسر می شود و قیمت هر کلیک هم بسته به عوامل بسیار زیادی قابل تغییر می باشد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد .

قبل از هر چیز این تفکر غلط هم باید از ذهنتان پاک کنید که گوگل ادورز رایگان وجود دارد که بیشتر جنبه طنز دارد تا … 🙂

یکی از مهمترین منابع کسب درآمد شرکت گوگل به عنوان ابر قدرت استارت آپی دنیا همین تبلیغ در گوگل هست !

هر کس پول بیشتر بده جایگاه بهتری می گیره ! سیاست گوگل این هست

و اما ادامه موضوع باید گفت که:

جایگاه های گوگل به صورت رندوم هست و ممکن هست برای هر کس نمایش متفاوتی داشته باشد , اما به صورت کلی 4 تا جایگاه در بالا دارد و 3 تا در پایین و خیلی واضح هست که رتبه اول هزینه کلیک بیشتری پرداخت می کند و این مثل یک سیستم مزایده عمل می کند و هر کس بابت هر کلیک پول بیشتری اجازه کسر دهد جایگاه بهتری خواهد گرفت .

اما به همین سادگی هم نیست ! بسیار روش ها وجود دارد که باعث کاهش هزینه گوگل ادوردز می شود که یک سئوکار حرفه ای این موارد را برای شما اعمال خواهد کرد ( انشالله 😐 ) و این را از او بخواهید !

این کاهش هزینه گوگل ادوزدز چیزی هست که خود شرکت گوگل به مشتریانش تاکید می کند که حتما اعمال کنید ! و روش عجیب و غریبی نیست اما واقعا تاثیر بسیار بالای دارد !

در الگوریتم جدید گوگل بعضی ها فکر می کنند که اونی که first position هست بیشترین مبلغ را پرداخت می کند ! اما اینطور نیست صرفا ! 🙂

ممکنه باشه و ممکنه اون روش ها را بلد باشه و با هزینه کمتر از پوزیشن های پایین حتی در جایگاه بهتری باشد !

پس شاید بهتر باشه که بگیم یک هوش مصنوعی در این سیستم عظیم پیاده سازی شده و چندین عامل را بررسی می کند و در نهایت جایگاه و قیمت و … را مشخص می کند که گوگل با عنوان quality score از آن نام برده است .

هر کسی بیشتر بلده , جایگاه بهتری میگیره ! این هست سیاست جدید گوگل

بله واقعیت این هست که سیستم تبلیغ در گوگل کمی پیچیده هست و بهتره که متخصص آن سپرده شود تا اینکه با آزمون و خطا از این مسائل عبور کنیم و کلی هزینه به دلار از دست بدید .

تبلیغات در گوگل مناسب چه کسانی هست ؟

اگر سئو کلمه ی مورد نظرتان قوی نیست و در لینک های اول صفحه ی اول گوگل نیستید با پرداخت هزینه و تبلیغات گوگل ادورز میتواند به جایگاه اول بیایید.

زمانی که برای مدت محدود به هر دلیلی می خواهید در گوگل دیده شوید , گوگل ادورز گزینه ی مناسبی است.

اگر به دنبال ترافیک در سایتتان هستید میتواند گوگل ادورز را انتخاب کنید.

اگر تبلیغات زودبازده می خواهید گزینه خوبی می باشد .

اگر میخواهید فقط یک محصول خاص را تبلیغ کنید گزینه ادوردز گزینه مناسبی هست .

اگر میخواهید در ساعات دلخواه تبلیغ کنید گزینه مناسبی هست .

و…

بیشتر بخوانید :

راز تبلیغ نویسی حرفه ای از زبان کارآفرین برتر کشور

گوگل ادورز در کجا نمایش داده می شود؟!

محل قرارگرفتن تبلیغ در گوگل انتخابی نیست و به میزان رقابت شرکت کنندگان مزایده بستگی دارد.

بالاتر هم توضیح دادیم که گوگل تبلیغات ادورز را در قسمت نتایج جستجوی گوگل قرار میدهد.

به این صورت که حداکثر ۴ لینک در بالای صفحه ی نتایج جستجو و حداکثر ۳ لینک در پایین صفحه نمایش میدهد.

نکته: تعداد لینک ها به میزان رقابت بر روی کلمه ی کلیدی و تعداد شرکت کنندگان مزایده بستگی دارد

وب سایت هایی که با تبلیغات گوگل ادورز در قسمت نتیجه ی گوگل نمایش داده میشوند با علامت Ad مشخص میگردند…

ساختار کلی گوگل ادورز به چه شکل است؟!

تبلیغ در گوگل , راه تبلیغ در گوگل ادورز

در راس ساختار کلی گوگل ادورز حساب کاربری یا اکانت شما قرار دارد که بابت آن هزینه پرداخت میکنید.

در ایران به دلیل تحریم ها نمی توانید به صورت مستقیم اکانت گوگل ادورز را خریداری کنید و به همین جهت بهتر می باشد از شرکت های معتبر در این زمینه مشاوره بگیرید .

در گوگل سرچ کنید هلدینگ طراحی سایت کد ایران

در طبقه ی دوم چارت کمپین ها را داریم که جایگاه انواع خدمات یا محصولاتیست که ارائه میکنید به عنوان مثال کفش…

مثلا اگر شما بخواهید ترافیک در یکی از کمپین هایتان بیشتر شود بودجه و هزینه ی بیشتری به آن کمپین اختصاص می دهید.

در طبقه ی سوم گروه تبلیغات (Ad Groups) قرار دارند که کلمات کلیدی را شامل میشود.

به عنوان مثال با توجه به کمپین که کفش بود برای گروه تبلیغ آن کفش زنانه , مردانه و بچگانه را انتخاب می کنیم.

در واقع گروه تبلیغات شامل کلمات کلیدی است که زمانی که تبلیغ اصلی به نمایش در می آید به آن کلمات اشاره شده است.

سوالی که در این قسمت پیش می آید این است که:

بهترین راه برای شروع کار و استفاده از کلمات مناسب در هر قسمت به چه شکل می باشد؟

در جواب باید گفت که باتوجه به کسب وکار ها و اهداف مختلف , متفاوت است…

ولی با توجه به نتایج تجربیات بهترین راه , ایجاد اکانت هایی با چندین کمپین و گروه های تبلیغاتی متشکل از ده تا سی و پنج کلمه ی کلیدی می باشد…

نتیجه گیری:

گوگل ادورز یکی از معروف ترین و پربازده ترین روش های تبلیغات محسوب می شود که نتایج خوبی را برای مدت دلخواه و زودبازده در ازای پرداخت هزینه به شما می دهد.

قصد داشتیم موضوع تبلیغ در گوگل را خیلی ساده و شفاف خدمت شما آموزش دهیم و در این مورد هرگونه سوال داشتید و یا احساس کردید میخواین اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید از طریق سایت www.CodeIRAN.net مطالب تکمیلی را مطالعه کنید و یا با شرکت در ارتباط باشید .

 

مطالب پربازدید هفته :

افزایش فالوور ایرانی واقعی با متود سال 2018

مدیریت زمان در اینستاگرام

ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام

آموزش فارسی کردن اینستاگرام

خانه بات را در شبکات اجتماعی دنبال کنید:

فیسبوکلینکدیناینستاگرام