هزینه تبلیغ در گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد که به دلیل سوال های پی در پی شما عزیزان , در این مقاله به طور کامل به آن ها پاسخ میدهم.
کسانی که کسب و کار جدیدی راه انداختند و همچنین بسیاری از بیزینس های بزرگ همیشه به دنبال بهترین راه تبلیغات هستند.
یکی از این روش های تبلیغاتی , تبلیغات در گوگل می باشد که نتیجه ی تضمینی و قطعی به کاربران ارائه میکند.
نحوه ی تبلیغات ادوردز و هزینه تبلیغ در گوگل به این شکل است که هر کدام از برند های مختلف بر سر کلمه ی کلیدی خود در مزایده گوگل شرکت میکنند.
هر کدام از این شرکت ها به ازای پولی که پرداخت میکنند در صفحات گوگل نمایش داده میشوند.
در تبلیغات گوگل یک چارت اصلی برای هر برند وجود دارد که در راس آن اکانت گوگل ادوردز شما قرار دارد .
زیر شاخه های آن شامل کمپین های مختلف میباشد که از کلمات کلیدی مختلف تشکیل شده است.
هر کدام از این کمپین ها هر کدام به تعدادی Ad Group تقسیم میشود.
به عنوان مثال اگر کار ما در زمینه ی کف و کفش است دو کمپین ایجاد میشود یکی به اسم کفش و دیگری کیف .
هر کدام از کمپین ها نیز دارای Ad Group هایی هستند .
برای کیف : زنانه , مدسه ای و کیف پول و برای کفش : زنانه , مردانه و بچگانه به عنوان Ad Group ها نمایش داده میشوند.
هر کمپین دارای هزینه های روزانه اختصاصی است پس برای همه ی آن ها به میزان مساوی هزینه پرداخت نکنید و برای کمپین ها با توجه به اولویت و اهمیت فروششان هزینه پرداخت نمایید.
به عنوان مثال اگر در بین محصولاتتان کمپین فروش کیف برای شما مهمتر است برای آن کمپین بیشتر هزینه کنید.
در ایران به دلیل بحث تحریم ها تبلیغ در گوگل متفاوت است.
به طور کلی دو راه برای تبلیغات در گوگل وجود دارد:
۱/ داشتن مستر کارت یا ویزا کارت
با داشتن یک حساب بانکی در خارج از کشور به وسیله ی مستر کارت یا ویزا کارت میتوانید تبلیغ در گوگل را به راحتی خودتان انجام دهید.
نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نباید بگذارید گوگل متوجه شود شما یک وب سایت در داخل ایران دارید و کمپین های تبلیغاتی تان را در ایران راه اندازی کرده اید.
در صورتی که متوجه شود حساب کاربری شما را مسدود می کند.
۲/ آژانس های تبلیغاتی
آژانس های تبلیغاتی بسیاری نیز وجود دارند که کار تبلیغات شما را انجام می دهند.
وظیفه این آژانس ها این است که تمام کارهای انتقال پول ، مدیریت و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی که شامل پیدا کردن کلمات کلیدی ، زمانبندی مناسب ( در ادامه توضیح خواهم داد ) و مشاوره می شود را برای شما انجام می دهد.
مطلب روش های تبلیغات اینترنتی را حتما مطالعه کنید.
شاید شما تصور کنید که به ازای صرف هزینه ی بیشتر تبلیغ شما در جایگاه بالاتری قرار میگیرد اما موضوع پیچیده تر است.
چیزی که در این رقابت مهم است هدف تبلیغاتی و رقابت بر سر کلمه ی کلیدی می باشد.
پس بهتر است پیش از آن که کمپین های خود را مشخص کنید قیمت و رقابت بر سر کلید واژه های اصلی را بررسی کنید.
به طور میانگین هزینه ی تبلیغات Search Network برای هر کلیک گوگل ادوردز بین ۱ تا ۲ دلار می باشد و برای Display Network هزینه ی هر کلیک کمتر از ۱ دلار است.
البته این میانگین هزینه ها برای هر کلیک می باشد ، برای کلمات کلیدی رقابتی قطعا باید هزینه ی بیشتری پرداخت کرد و گاهی تا بیش از ۵۰ دلار به ازای هر کلیک هم میرسد!
تعیین زمان نمایش وب سایت شما در گوگل بسیار مهم است.
بعد از اینکه تبلیغ شما در رقابت و مزایده پیروز شد میتوانید زمان قرار دادن آن را خودتان مشخص کنید.
مثلا اگر ساعت کاری شما از ۱۰ صبح تا ۶ بعد ظهر باشد می توانید تبلیغ را در همان ساعت در گوگل نمایش دهید و مشتریان هم در همان ساعت ها با شما تماس بگیرند یا مراجعه ی حضوری داشته باشند.
به طور کلی عوامل مختلفی بر روی هر کلیک و هزینه تبلیغ در گوگل تاثیرگذار می باشد اما با توجه به بحث تحریم ها این قیمت ها مرتبا در حال نوسان می باشد.
با توجه به سود و بازدهی که این روش تبلیغاتی بر روند کسب و کارها می گذارد توصیه می شود از این روش در بیزینس خود استفاده کنید و تاثیر آن را خیلی زود مشاهده کنید.
امید که ازین مطلب استفاده و آگاهی لازم را کسب کنید.
آیلین افشاری کارشناس مسائل مربوط به موفقیت در کسب و کار های اینترنتی
سایر مطالب مرتبط:
مدیریت زمان در اینستاگرام قابلیت جدید اینستاگرام و فیسبوک
انواع تبلیغات در اینستاگرام 0 تا 100
افزایش فالوور ایرانی واقعی با متود سال 2018
خانه بات را در شبکات اجتماعی دنبال کنید:
لینکدین – اینستاگرام – فیسبوک
طراحی شده با عشق توسط شرکت طراحی سایت کد ایران