بهترین زمان بازدید پست ها در اینستاگرام – KhaneBOT

یکی از مهمترین معیارهایی که امروزه در محبوبیت و بازدید پست در اینستاگرام مهم است، زمان بازدید پستها در اینستاگرام است.

حتما برای شمایی که یک پیج بازاریابی و یا معرفی محصولات و خدمات دارید، برایتان بارها این سوال مطرح شده که چه اتفاقی می افتد که بعضی وقتها پس تهای شما از بیشترین بازدید برخوردار است و بعضی وقتها کمترین میزان بازدید را می گیرد.

جواب آن، زمانی است که شما آن پست را انتشار می دهید.

حتما برایتان این سوال پیش آمده که وقتی پستی را در اینستاگرام انتشار می‌دهید، چه زمانی بیشترین بازدید را خواهید داشت؟

بیشتر بدانید:

لایک های اینستاگرام خصوصی می شوند›

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

اینستاگرام دارای الگوریتمی است که زمان انتشار پست را به عنوان یکی از مهمترین معیارهای اندازه‌گیری در تعیین میزان محبوبیت و همچنین دیده شدن آن قرار داده است.

چه زمانی شما بهتر است تا پست خود را انتشار دهید؟ روز و یا شب؟!

چه فرقی دارد؟

مطمئنا فرق دارد. اگر شما آموزشگاه کنکور دارید، زمان انتشار پست شما با فردی که فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی است، قطعا فرق دارد.

شما قبل از انشتار پست، بهتر است تا جامعه هدف خود را بررسی کنید.

آیا جامعه هدف شما دانش آموزان هستند، یا خانمها و دختران جوان هستند.

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

دانش آموزان معمولا در طول هفته به خاطر اینکه درگیر مدرسه و دروس ارائه شده هستند، در طول هفته کمتر به اینستاگرام رفته و پستهای انتشار یافته را نگاه می کنند. در نتیجه اگر هدفتان جذب آنها است، بهترین زمان انتشار در پایان هفته و یا در روزهای تعطیل می باشد.

اما خانم ها و دختران جوان که نزدیک به 70 درصد از کاربران اصلی اینستاگرام را تشکیل می دهند، معمولا در ابتدای روز و همچنین بعدظهرها پست های انتشار یافته را مشاهده می کنند.

فکر کنم تا الان متوجه شدید که زمان انشتار پست برای این دو جامعه هدف چه قدر متفاوت می باشد.

اما هنوز به این سوال جواب نداده ایم، آیا فقط زمان انتشار پست بر روی تعداد بازدید، تاثیر گذار است؟

قطعا نه!؟

ابتدا بررسی کنید که جامعه هدف شما در چه زمان هایی و حتی در چه روزهایی بیشترین حضور را در اینستاگرام دارند، سپس برنامه بازاریابی اینستاگرامی خود را طراحی کنید.

یکی از مهمترین معیارها در زمان انتشار پست، منطقه زمانی پست هاست.

بیشتر بدانید:

هشتگ در اینستاگرام چه کاربردی دارد›

منطقه زمانی به چه معناست؟

ممکن است شما صادرکننده مواد غذایی به خارج از کشور باشید، مثلا کشورهای عربی. همانطور که بازه زمانی برای جامعه هدف در ایران متفاوت است، برای جامعه هدف در کشورهای دیگر هم متفاوت خواهد بود.

منطقه زمانی به چه معناست؟

همچنین سوال مهمی دیگری که بسیاری از صاحبان کسب و کار می پرسند:

 آیا انتشار چند پست می تواند، بازدید آنها را افزایش دهد؟

این نکته مهمی است.

ابتدا بهتر است که بگوییم انتشار چند پست نمی تواند که بازدید آنها را افزایش دهد. دوما، در انتشار پست تعادل داشته باشید. تعداد پست های زیاد باعث می شود تا کاربران از شما خسته شوند و پیج شمار را آنفالو کنند.

پس حتما تعداد پست و زمان انتشار و همچنین جامعه هدف خود را بررسی کنید، سپس پلن بازاریابی اینستاگرام خود را طراحی کنید.

مقالات پر بازدید این هفته:

اینفوگرافیک و تاثیر آن در کرونا

اهمیت رتبه الکسا و آنچه که باید بدانیم

آموزش بازاریابی از طریق تلگرام

چطور هویت برند برای خودمان بسازیم