چطور هویت برند برای خودمان بسازیم ؟ – KhaneBOT

اگر بخواهیم برنده میدان در دنیای رقابتی کسب و کارها باشیم و خودمان را به عنوان برندی قدرتمند و با نفوذ در میان صدها کسب و کاری که محصولات و یا خدمات مشابه ما را به بازار ارائه می دهند، باشیم باید بدانیم که چطور می توانیم هویت برند برای خودمان بسازیم؟

زمانی که یک مشتری برای خرید محصولی و یا دریافت خدماتی اقدام می کند، به سرعت به سراغ برندهایی می رود که نام آنها را بارها شنیده و حتی ممکن است که برای یکبار هم در طول زندگی خود از آن برند محصول و یا خدمتی را دریافت کرده باشد.

زمانی که شما برای خرید نوشابه به مغازه می روید، به صورت ناخودآگاه چه برندی برایتان یادآوری می شود؟

مسلما برندهایی مانند کوکاکولا و یا پپسی.

زیرا نام آنها را زیاد دیده اید و حتی ممکن است که با کمپین های مختلفی از این برندها روبه رو شده اید.

اما اینکه چه طوری می توانید برای کسب و کار خود یک هویت تجاری ایجاد کنید و یا چه طور یک هویت تجاری برای خود تعریف کنید در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین ابزارهایی که می تواند در برندینگ و حتی افزایش فروش و بازاریابی به شما کمک کند، ایمیل مارکتینگ است.

اگر می خواهید تا با این مقوله بیشتر آشنا شوید ما به شما پیشنهاد می کنیم تا وارد لینک زیر شوید.

«ایمیل مارکتینگ چیست؟ »

چگونه یک هویت تجاری شخصی ایجاد کنیم و یا به عبارتی پرسنال برندینگ کنیم؟

هویت تجاری مهمترین عامل برای رسیدن کسب و کارها به موفقیت است.

فرض کنید شما شخصی هستید که می خواهید به برند سازی شخصی پرداخته و در کسب و کاری که دارید حرفی برای گفتن داشته باشید.

چه معیارهایی را باید رعایت کنید تا بتوانید به برند سازی شخصی بپردازید؟

شاید به نظر حیلی ساده باشد ولی همین معیارهای ساده در برندینگ شخصی می تواند تاتیرگذار باشد.

نوع لباس پوشیدن، طرز صحبت کردن با افراد، انتخاب دوستان، مکان هایی که در آن رفت و آمد می کنید و یا حتی سرگرمی هایی که برای خودتان انتخاب می کنید، همگی این موارد می تواند در برندسازی شخصی تاثیرگذار باشد.

اما اکنون فکر کنید که اگر بخواهید به عنوان صاحب کسب و کاری برای سازمان خود یک هویت تجاری ایجاد کنید، اکنون باید چه اقداماتی را انجام دهید.

چطور یک هویت تجاری برای برند خود تعریف کنیم؟

ایجاد یک هویت برند برای کسب و کار هم مانند پرسونال برندینگ، دارای معیارهایی هستند که حتما باید رعایت شوند. ما در ادامه به بررسی این معیارها خواهیم پرداخت.

صدای برندتان چیست؟

صدای برند!

مگر برند هم از خود صدایی دارد؟

وقتی می گوییم صدای برند ، منظورمان دقیقا همان شخصیتی است که زمانی مشتری با نام برند شما روبه رو می شود از آن به یاد می آورد.

ارزش های اصلی تان را پیدا کنید: 

منظور از ارزش اصلی یک برند چیست؟

منظور از ارزش اصلی یک برند یعنی نقاط مثبتی که می تواند تمایزی بین برند شما و رقیبانتان ایجاد می کند.

یا به عبارتی دیگر ارزش یک برند یعنی همان ویژگی هایی که مشتریان وفادار شما هرگز حاظر نیستند تا شما را جایگزین رقبایتان کنند.

داستان برندتان را بگویید و تصویری مثبت از آن ایجاد کنید:

مردم به شنیدن داستان موفقیت آدم ها و برندها خیلی علاقه دارند.برای همین سعی کنید تا برای رساندن پیام خود داستان سرایی کنید. این کار علاوه برا اینکه مردم را جذب برند شما می کند می تواند لایه های عمیقی از ارتباط را در بین برند شما و مخاطبانتان ایجاد کند.

داستان برندتان را بگویید و تصویری مثبت از آن ایجاد کنید

حتما با باتری دوراسل آشنا هستید؟

 زمانی که ما نام دوراسل را می شنویم به یاد کاراکتر آن یعنی خرگوشی که در همه تبلیغات خود برای ایجاد تمایز خود با سایر برندها از این کاراکتر خاص استفاده می کند، خواهیم افتاد.

برای داستان سرایی و یا ایجاد یک کاراکتر خاص باید دارای خلاقیت بالایی باشید. سعی کنید در نوشتن داستان برندتان از شیوه های غیر معمول که می تواند کاملا جدید و نو باشند، استفاده کنید.

معیارهای مهم در هویت برند

اما به غیر از داستان سرایی و یا ایجاد یک کاراکتر خاص، معیارهایی دیگری مانند انتخاب لوگو، فونت، رنگ و حتی شعار تبلیغاتی هم در ایجاد یک هویت تجاری بسیار تاثیر گذار است.

اهمیت انتخاب لوگو در هویت برند

لوگو برای نشان دادن هویت برند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که می خواهید یک لوگوی حرفه ای طراحی کنید نیاز دارید که معیارهای بسیاری را رعایت کنید، که در این مقاله ما به دلیل طولانی بودن این مطلب نمی توانیم به آن بپردازیم.

 

اهمیت انتخاب لوگو در هویت تجاری

 

اما به شما توصیه می کنیم که برای طراحی یک لوگوی حرفه ای حتما از متخصصان آن مشورت گرفته و یا کار را به یک متخصص بسپارید.

انتخاب رنگ و فونت مناسب در هویت برند

انتخاب رنگ و یا فونت مناسب مهمترین بخش هویت بصری برندتان است.

انتخاب رنگ و یا فونت مناسب می تواند در برندینگ و هویت تجاری سازمان تاثیر بسیاری داشته باشد و حتما باید در انتخاب این عوامل نیز دقت زیادی کنید.

شعار مناسب بنوسید

گاهی انتخاب یک شعار نامناسب نه تنها باعث برندینگ نمی شود بلکه ضد برندینگ بوده و باعث تخریب می شود. پس در انتخاب شعار دقت کنید تا بعدا برایتان پشیمانی به وجود نیاید.

نتیجه گیری:

برندینگ جزء جدایی ناپذیری از کسب و کارها می باشد. شما اگر فردی هستید که می خواهید خود را در بازار رقابتی کسب و کارها معرفی کنید حتما باید نکات گفته شده را رعایت کنید و یا اگر سازمان خود را می خواهید معرفی کنید باید با انتخاب یک شعار مناسب، رنگ و یا فونت،لوگوی مناسب و حتی با استفاده از کاراکترها جذاب و نو نقشی ماندگار در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنید.

 

مقالات پر بازدید این هفته:

وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی چیست؟

معروف ترین شبکه های اجتماعی در سال 2020

پا کردن جستجو در اینستاگرام

ایمیل مارکتینگ چیست؟