آموزش بازاریابی از طریق تلگرام – بازاریابی با تلگرام – KhaneBOT

چه قدر با بازاریابی از طریق تلگرام آشنا هستید؟ آیا می دانید که شما می توانید از طریق بازاریابی در تلگرام به برندینگ و معرفی کسب و کار خود بپردازید؟

استفاده از شبکه های اجتماعی در بسیاری از کشورهای جهان در سال های اخیر بسیار گسترش پیدا کرده و در ایران نیز عمر استفاده از آنها به کمتر از 10 سال می رسد.

امروزه بسیاری از افراد در ایران در شبکه های اجتماعی مانند ( تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و …) دارای پیج شخصی هستند. همچنین اگر آنها دارای کسب و کار شخصی و یا صاحب سازمانی باشند برای معرفی محصولات و یا خدمات خود از این شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی که امروزه مورد استقبال افراد به ویژه کسب و کارهای ایرانی قرار گرفته، استفاده از تلگرام به عنوان ابزاری جهت بازاریابی و فروش می باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با 4 روش مهم که می توان جهت بازاریابی در تلگرام استفاده کرد، آشنا کرده و اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

خیلی از کانالهایی که در تلگرام تبلیغات می پذیرند، همچنین دارای پیج اینستاگرامی بوده که ممکن است برای آن پیج تبلیغ بگیرند.

شاید شما یکی از کسانی هستید که به عنوان ادمین کانال و یا پیج اینستاگرام فعالیت می کنید.

اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری برای نحوه مدیریت کردن پیج اینستاگرام بدست آورید،

به لینک زیر مراجعه کنید.

«مدیریت اکانت اینستاگرام »

استفاده از 4 روش مهم جهت بازاریابی در تلگرام

ما برای تبلیغات در تلگرام می توانیم از 4 روش مختلف استفاده کنیم که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می پردازیم.

1.تبلیغات بازدیدی در تلگرام

یکی از مهم ترین و بهترین روش های تبلیغاتی در تلگرام استفاده از روش های بازدیدی است.

تبلیغات بازدیدی به چه معناست؟

 

تبلیغات بازدیدی

 

برخی از کانال های پر بازدید هستند که متن و بنر تبلیغاتی شما را انتشار می دهند . این بنر تبلیغاتی می تواند (ویدیو، عکس و وبسایت) باشد.

حتما برایتان پیش آمده است که مطلبی را از یک کانال برای شخصی فوروارد کنید. در این حالت شما یک آیکن چشم کوچک پایین پست می‌بینید و یک عدد کنارش. این عدد نشان‌دهندۀ بازدید از آن پست یا تعداد افرادی است که آن پست را دیده‌اند.

همچنبن تعداد کانال هایی که بر اساس بازدید تبلیغات انجام می دهند، دارای تعداد اعضای متوسط بوده و بر اساس هر بازدید از بنر تبلیغاتی شما هزینه دریافت می کنند.

اما این کانال ها چگونه از شما هزینه دریافت می کنند؟

این کانال ها بر اساس تعداد بازدیدی که از تبلیغ شما انجام می شود، از شما هزینه دریافت می کنند. این هزینه ها بابت دیده شدن تبلیغات است و شما هیچ گونه هزینه اضافی پرداخت نمی کنید.

آیا این روش از تبلیغات دارای بازدید فیک است؟

در این روش شما می توانید تعداد بازدید از تبلیغاتتان را ببینیند و مهمترین موضوع آن اینست که در این روش تبلیغاتی از بازدید فیک خبری نیست.

2.تبلیغات کلیکی در تلگرام

در این روش از تبلیغات در تلگرام که یکی از پر مخاطب ترین روش هایی است که معمولا مورد استفاده قرار می گیرد، شما تبلیغات خود را در کانال های مرتبط با کسب و کار خود انتشار می دهید و  تنها به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات شما می شود، هزینه پرداخت می کنید.

اما روش پرداخت در این نوع تبلیغات چگونه است؟

همان طور که از اسمش پیداست، شما بر اساس هر یک کلیکی که بر روی تبلیغتان می شود، هزینه پرداخت می کنید.

آیا این روش دارای کلیک فیک است؟

هیچ تضمینی نمی توان داد که کلیه کلیک هایی که بر روی تبلیغات شما خورده، واقعی باشد.

3.تبلیغات ساعتی و ثابت در تلگرام

 

تبلیغات ساعتی و ثابت در تلگرام

 

در این روش تبلیغاتی شما مبلغی ثابت به کانال های تبلیغاتی پرداخت می کنید و به مدت 12 الی 24 ساعت تبلیغات شما در کانال انتشار میابد.

اما یک سری نکات را باید دقت کنید.

اگر می خواهید که تبلیغات 12 ساعته انجام دهید، حتما دقت کنید که در چه ساعتی تبلیغات شما انتشار میابد. به عنوان مثال اگر تبلیغات شما از ساعت 12 شب تا 12 ظهر انتشار یابد مسلما تعداد افراد کمتری تبلیغات شما را خواهند دید.

این روش تبلیغات از مزایای منحصر به فردی برخوردار است که به بررسی مهمترین این مزایا می پردازیم.

بازریابی در تلگرام باعث افزایش برندینگ کسب و کار شما می شوند.

معمولا کانال هایی که از اعتبار بالایی برخوردار هستند، تبلیغات ساعتی و یا ثابت دارند و کاربرانی که در این کانال ها عضو هستند زمانیکه تبلیغات شما را می بینید به راحتی به برند شما اعتماد می کنند.

اما مهمترین نکته ای که باید در این روش تبلیغاتی در نظر بگیرید، دقت به زمانی است که تبلیغات شما انتشار میابد.

زمانیکه شما ساعت 12 شب تبلیغات انجام می دهید مسلما طیف کمتری از افراد تبلیغات شما را خواهند دید.

4. تبلیغات توسط افراد تاثیر گذار (Influencer marketing)

زمانی که در سطح شهر در حال حرکت هستید، با بیلبوردهایی برخورد می کنید که برندهای مختلف از افراد مشهوری مانند بازیگرها برای معرفی برند خود استفاده می کنند.

به نظر شما چرا از این افراد برای معرفی و برندینگ استفاده می کنند؟

این افراد کسانی هستند که در قشری از جامعه تاثیرگذار هستند و افراد زیادی دنباله روی این افراد هستند.

همچنین امروزه هم افرادی هستند که با بازاریابی آنلاین در میان مردم معروف شده اند و شما می توانید فرد تاثیرگذار در حوزه کسب و کار خود را پیدا کرده و تیلیغاتتان را به آنها بسپارید.

نتیجه گیری:

استفاده از هر روش تبلیغاتی چه تبلیغات آنلاین مانند تلگرام مارکتینگ و یا استفاده از روش های آفلاین مانند استفاده از بیبلبوردهای موجود در سطح شهر مانند بال پرنده بوده و وقتی شما یک بال را قطع می کنید، پرنده شما ناقص شده و نمی تواند که پرواز کند.

پس اگر می خواهید مانند یک پرنده سریع همانند یک عقاب بر فراز آسمان ها پرواز کنید و به رویاهای خود در کسب و کاری که دارید، برسید، هرگز و هرگز یکی از بالها را قطع نکنید.

 

مطالب پرباردید این هفته :

نحوه وایرال کردن یک پست در اینستاگرام

وایرال مارکتینگ و یا بازاریابی ویروسی چیست؟

هزینه تبلیغ در گوگل 

معروف ترین شبکه های اجتماعی در سال 2020