کامنت مارکتینگ چیست – آموزش کامل comment marketing

کامنت مارکتینگ چیست:  کامنت مارکتینگ، یک مقوله جدیدی که خیلی ها در مورد آن صحبت می کنند و اخیرا از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

کامنت مارکتینگ بخشی از بازاریابی محتوایی که به شمایی که صاحب کسب و کاری هستید و یا شمایی که بیزنس شخصی دارید، کمک می کند تا بتوانید یک ارتباط موثر با مخاطبان خود بر قرار کنید.

اما چگونه؟

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد کامنت مارکتینگ صحبت کنیم و به شما بگوییم که منظورمان از کامنت مارکتینگ چیست؟

پس اگر برای شما هم مانند ما، مهم است که بتوانید ارتباطی موثر با مخاطبان خود بگیرید و بتوانید در برنامه های استراتژیک بازاریابی سازمان خود موفق شوید، کامنت مارکتینگ را نباید دست کم بگیرید.

همانطور که می دانید کامنت مارکتینگ هم  جزئی از روشهای بازاریابی آنلاین است.

اما اگر تمایل دارید تا با نوع دیگری از بازاریابی،وایرال مارکتینگ و یا بازاریابی ویروسی بیشتر آشنا شوید،

ما به شما مطالعه لینک زیر را پیشنهاد می کنیم.

وایرال مارکتینگ و یا بازاریابی ویروسی چیست؟› 

کامنت مارکتینگ چیست؟

همانطور که گفته شد، کامنت مارکتینگ حدود 5 تا 6 سال که وارد حوزه بازاریابی دیجیتال شده است. اما تعداد محدودی از وبلاگ ها و یا سایت ها آن را رعایت می کنند.

معمولا صاحبان کسب و کارها و یا سازمان ها به کامنت مارکتینگ در حوزه شبکه های اجتماعی اهمیت می دهند که این موضوع کاملا اشتباه است. زیرا زمانی که شما بتوانید تعامل خود را از هر طریقی با مخاطبان خود حفظ کنید، آنها از شما به عنوان برندی قابل اطمینان یاد می کنند.

چرا کامنت مارکتینگ از اهمیت زیادی برخوردار است؟

زمانی که شما در سایت و یا شبکه های اجتماعی خود پستی را انتشار می دهید، ممکن است که فرد و یا افرادی نظرات خود را برایتان ارسال کنند. اگر به نظرات آنها اهمیت ندهید، در ذهن مخاطبان تصویری از بی اعتمادی ایجاد می شود. زیرا آنها پیش خود فکر می کنند که شما به نظران آنها اهمیت نمی دهید، پس نسبت به محصول و یا خدمتی هم که ارائه می کنید، وفادار نیستید.

اما زمانی که شما به کامنت افراد چه در سایت و چه در شبکه های اجتماعی اهمیت می دهید، آنها به این موضوع پی می برند که شما برای نظرات آنها اهمیت قائل شده اید. این موضوع باعث می شود تا شما فرصت تعامل با آنها را داشته باشید و با ایجاد تعامل مستمر با مخاطبان، برند شما در ذهن آنها باقی می ماند و شانس بیشتری برای تعامل با آنها خواهید یافت.

اما جالب تر از آن، اینست که بگویم برخی از شرکت ها که به اهمیت کامنت مارکتینگ پی برده اند، حتی کمپین هایی را بر مبنای این اصل مهم بازاریابی طراحی می کنند، تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

چگونه یک کمپین کامنت مارکتینگ طراحی کنیم؟

مهمترین عواملی که باید در کمپین های کامنت مارکتینگ رعایت کرد، شامل موارد ذیل می باشد:

– هدفتان را مشخص کنید

اولین قدمی که در طراحی کامنت مارکتینگ مطرح است، مشخص کردن هدف اصلی از  طراحی آن است. هدف شما از شروع بازاریابی کامنت مارکتینگ چیست؟

آیا می خواهید تا ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود بیاورید؟ یا می خواهید که نام تجاری خود را در دنیای آنلاین پخش کنید؟

زمانیکه هدف مشخص شد، طراحی کمپین کامنت مارکتینگ آسان خواهد شد.

-طراحی کمپین های کامنت مارکتینگ

اینکه شما می خواهید کمپین خود را در سایت و یا شبکه های اجتماعی انتشار دهید، بستگی به شما دارد. اما این موضوع خیلی مهم است که چه کمپینی را و در کجا انتشار دهید.

یعنی اگر می خواهید کمپین خود را در شبکه های اجتماعی انشار دهید، پس باید کمپینی را طراحی کنید مطابق با سلیقه کاربران باشد. اما ممکن است شما مقاله ای یا محتوایی را در سایت انتشار دهید و از دیگران بخواهید تا نظراتشان را با شما در میان بگذارند.

طراحی کمپین های کامنت مارکتینگ 

-طراحی کمپین کامنت مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

برخی از شرکت هایی که به اهمیت کامنت مارکتینگ پی برده اند، پست های مختلفی را طراحی می کنند و از افراد می خواند تا مشارکت داشته باشند.

برای مثال می توان به انواع مسابقه هایی که در شبکه های اجتماعی توسط برندهای مختلف برگزار می شود و از کاربران می خواهند تا در این مسابقه ها شرکت کرده و به برنده این مسابقه تخفیف و یا هدایائی داده می شود.

از نمونه بارز این نوع کمپین ها می توان به کمپین های برگزار شده توسط شرکت علی بابا در اینستاگرام اشاره کرد.

طراحی کمپین کامنت مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

حتما کمپین اخیر علی بابا را در اینستاگرام دیده اید.،علی بابا از شما می خواهد تا کسانی را که دوست دارید که با دوستانتان چطور سفر کنید را منشن کنید.

برای آشنایی با شبکه های اجتماعی می توانید، وارد لینک ذیل شوید.

معروف ترین شبکه های اجتماعی در سال 2020›

-طراحی کمپین کامنت مارکتینگ در سایت

برخی از وبلاگرها و یا انجمن ها سوالاتی را در سایت های خود منتشر می کنند و از دیگران می خواهند تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند. معمولا این نوع کمپین ها به صورت پرسش و پاسخ طراحی می شود. یعنی وبلاگر سوالی را مطرح کرده و دیگران پاسخ آن سوال را می دهند.

طراحی کمپین کامنت مارکتینگ در سایت

گاهی هم ممکن است که شما نویسنده یک سایتی باشید و روزانه محتوا تولید کنید. ممکن است که کاربری مقاله شما را بخواند و سوالی را از شما بپرسد، شما هم به سوال کاربر خود پاسخ داده و در ادامه می بینید که افراد دیگری هم درباره موضوعی که مقاله نوشتید، نظرات خود را می دهند و یا حتی به سوالات یکدیگر پاسخ می دهند. این موضوع باعث می شود تا میزان مشارکت افراد در سایت شما افزایش یابد.

نتیجه گیری:

کانتنت مارکتینگ یکی از موضوعاتی که از اهمیت زیادی برخوردار است، اما شاید کامنت مارکتینگ در ابتدا به نظر بی اهمیت باشد، اما هرگز آن را بی اهمیت ندانید.

کامنت مارکتینگ شاید مستقیم بر روی سئوی سایت شما تاثیر نگذارد، اما باعث افزایش میزان مشارکت کاربران می شود و در نهایت به افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه سایت کمک می کند.

مقالات پر بازدید این هفته:

اهمیت رتبه الکسا و آنچه که باید در مورد آن بدانیم

روشهای اصلی کسب درآمد در اینستاگرام را از دست ندهید

تحلیل SWOT چیست؟ چه زمانی و چه گونه از آن استفاده کنیم؟

آموزش فیلتر کردن کامنت در اینستاگرام