خوب حتما براتون سوال پیش اومده که برند ها و شغل های زیادی که توی اینستاگرام هست چیکار می کنند که روز به روز کاربرای بیشتری می شناسنشون و تعداد مشتری هاشون دقیقه به دقیقه بیشتر میشه ، خب یکی از ارکان اصلی بنر تبلیغاتی در اینستاگرام می باشد که خیلی هم به چشم میاد.
در حال حاضراینستاگرام بیش از 700 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که از این میان 27 میلیون در ایران فعال هستند.
این یعنی شما به راحتی می توانید از این فضای پرمخاطب و رایگان نهایت استفاده را ببرید و به درآمد و شهرت باورنکردنی دست یابید.
مسلما این کار به همین راحتی هم نیست و نیاز به کسانی داره که کار بلدند و در این زمینه تخصص دارند.
پس اگه می خواید راز این محبوبیت و شهرت در اینستاگرام را بدونید تا پایان همراه ما باشید.
راه رسیدن به موفقیت در اینستاگرام از طریق تبلیغات و استفاده از بنرهای تبلیغاتی می باشد به گونه ای که از این راه شما می توانید به فروش سرسام آوری برسید که حتی وقت سرخواروندن هم نداشته باشید.
در ابتدا شما باید یک بنر تبلیغاتی برای خود داشته باشید که این کار توسط کارشناسان شرکت های مختلف نظیر NovinINSTA انجام می شود.
برای کسب اطلاعات بییشتر می توانید به این سایت مراجعه نمایید و اطلاعات کافی در زمینه ی بنر تبلیغاتی کسب کنید.
یک بنر تبلیغاتی به طور کلی از دو قسمت تشکیل شده است 1- عکس 2- کپشن.
شاید برای شما این سوال پیش بیاید که پس چه فرقی با پست های معمولی دارد!؟
در طراحی بنرهای تبلیغاتی باید نهایت دقت را بکنید زیرا نباید مانند پست های اینستاگرام معمولی به نظر بیاید بلکه باید جوری باشد که در بین رقیبانتان بنر گرافیکی شما به چشم بیاید.
به طور کلی یک بنر گرافیکی حرفه ای باید 2 ویژگی داشته باشد:
1.
برای تبلیغات در اینستاگرام باید کاملا هدفمند رفتار کنید.
این به این معناست که شخص طراح باید دقیقا بداند که چه چیزی را برای چه کسی تبلیغ می کند.
اگر هدفمند فکر نشود و تصمیم گیری درست صورت نگیرد مثل این است که تمام پول و هزینه ی خود را دور ریخته و یا صرف یک چیز بیهوده کرده باشید.
با یک مثال برای شما این موضوع را به طور کامل توضیح می دهم:
تصور کند که شما صاحب یک پیج اینستاگرام در مورد مزون لباس هستید.
قبل از هر چیز مشخص کنید که مخاطب محصول شما چه کسانی هستند.
در مثال مزون لباس , مخاطب شما خانم ها هستند.
حتما مطالعه کنید :
0 تا 100 دیجیتال مارکتینگ ›
در واقع باید سعی کنید که جنسیت مشتریانتان با محصولی که ارائه می کنید متناسب باشد.
بعد از آن باید به سن مخاطبان و مشتریان خود نیز توجه کنید.
مثلا برای مزون لباس مخاطبان شما یک طیف گسترده هستند و شامل تمام خانم ها می شوند.
همچنین می توانید برای جلب توجه بیشتر از رنگ ها و لوکیشن های متنوع و مانکن های خوش اندام بای به نمایش گذاشتن مدل های مختلف لباس ا
ستفاده کنید.
سوال بعد راجع به محیط جغرافیایی است که در آن می خواهید به مشتریان , خدمات ارائه کنید .
اگر ارسال لباس به تمام نقاط ایران داشته باشید پس محیط جغرافیایی خاصی ملاک نیست.
اما اگر فقط برای مناطق خاصی ارائه خدمت می کنید پس باید محیط آن را مد نظر داشته باشید و بنر تبلیغاتی را فقط به آن منطقه ی خاص اختصاص دهید.
حتما باید به علاقه مندی های مخاطبانتان توجه ویژه کنید.
در واقع در نظر گرفتن علایق مخاطبان کلیدی است برای موفقیت در اینستاگرام .
مثلا باید بدانید که مخاطبان مزون شما به لباس های کوتاه با رنگ های ملایم بیشتر علاقه دارند پس از آن ها بیشتر استفاده کنید.
در حالت ممکن است یک نفر حتی به آن لباس نیاز نداشته باشد ولی به دلیل جذابیت تبلیغ و علاقه به داشتن این مدل لباس اقدام به خرید آن کند.
2.
تعالی بودن تبلیغات به این معناست که با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.
اینکه یک تبلیغ حرفه ای بسازید که نظر دیگران را به خود جلب کند و خشک و بی روح نباشد دیگر هنر شماست.
برای اینکه تبلیغات شما دیده شوند و به چشم مخاط بیبایند کاری است که توسط شما و به طور خلاقانه باید انجام شود.
در ادامه انواع روش هایی که باعث می شود یه بنر تبلیغاتی خفن و پولساز داشته باشید و با مخاطب هم تعامل و ارتباط برقرار کند را برای شما شرح می دهم.
کار ساختن بنر تبلیغاتی باید به یک نفر که این کارست داده شود تا با تخصص و خلاقیت خود و همچنین دانستن زیرو بم آن به بهترین شکل انجام شود.
به این ترتیب آن شخص با صرف دانش , مهارت , خلاقیت , تخصص و انرژی خود یک بنر حرفه ای به صورت کاملا تخصصی و با توجه به نیازهای شما و مشتریانتان طراحی می و در اختیار شما قرار می دهد.
1.
سعی کنید در انتخاب فردی که قرار است کار طراحی بنرهای شما را انجام دهد دقت کنید که بنر هایی طراحی کند که جذاب باشد و جلب توجه کند و احساسات بیننده را هم تحت تاثیر قرار دهد.
چون کاربران اینستاگرام در هر زمان و هر مکن و موقعیتی به اینستاگرام سر می زنند پس بنرها باید به گونه ای باشند که در هر شرایطی مخاطب را به خود جذب کند و مخاطب نیز برای آن وقت بگذارد.
در هر صورت این را بدانید که اولین چیزی که در یک پست به چشم می خورد تصویر آن است پس بهتر است عکسی انتخاب شود که در همان اولین نگاه مخاطب را به خود جذب کند.
مثلا به این تبلیغ از شرکت چیتوز توجه کنید:
چیزی که در این عکس به چشم می خورد نهایت سادگی و صمیمیت است که در حالت عادی در زندگی آن را بی نهایت تجربه کرده ایم و همین حس باعث می شود مخاطب با عکس ارتباط برقرار کرده و جذب آن شود.
در واقع ویژگی یک تبلیغ هوشمندانه هم همین است که بتواند در نگاه اول با مخاطب را جذب خود کند.
2.
بنر های شما بایددخاصیتربایشی داشته باشند!
ان جمله به این معناست که باید بنر های تبلیغاتی شما از همه نظر بامزهو جذاب باشند .
حتما مطالعه کنید:
مدیریت اکانت اینستاگرام ›
این را هم بدانید که تبلیغات در هر شبکه اجتماعی با بقیه متفاوت است و در اینستاگرام تبلیغات هرچه سرگرم کننده تر و رنگی تر باشد تاثیر بیشتری دارد.
یعنی اگر از عکس و فیلم برای تبلیغات استفاده می کنید باید بامزه و باحال طراحی شود و اگر از عکس های گرافیکی استفاده می شود بهتر است از کاراکتر های با رنگ های شاد و بانمک برای جذابیت بیشتر استفاده شود.
در نوشتن کپشن هم باید بدانید که کاربران وقت و حوصله ی زیادی ندارند که صرف یک متن طولانی کنند بنابراین بهترین کپشن , متنی دارد که پیام خود را در کوتاه ترین متن ممکن به شما منتقل کند.
در تصویر اول حس سادگی و داشتن یک حس خوب و خوشایند را که در یک اس ام اس است با طعم کیکی که دست دارد مقایسه کرده و ارتباط معنایی به جا و عالی برقرار کرده است.
در تصویر دوم با بازی با رنگ ها و استفاده از خود کیک به عنوان کاراکتر اصلی بهترین تبلیغ بنری ممکن در این زمینه را طراحی کرده است و با روح آدم ارتباط برقرار کرده است.
3.
یکی از راه های دیده شدن در اینستاگرام استفاده از هشتگ ها است .
در واقع هشتگ ها باعث می شوند که بیشتر دیده شوید و در زمینه ای که فعالیت می کنید اسم برندتان بالا بیاید و دیده شوند.
به طور کلی دو مورد هشتگ وجود دارد:
الف) هشتگ عمومی
برای پیدا کردن هشتگ های مناسب ابتدا یک یاز هشتگ های مرتبط با برند نوع فعالیتتان را در قسمت سرچ اینستاگرام جستجو کنید.
سپس تمامی پیج هایی که هشتگ موردنرشما را دارند , به ترتیب پربازدیدترین آن ها به نمایش در می آیند.
شما می توانید ب این پیج ها سر بزنید و با هشتگ های مختلفی که در زمینه ی فعالیت شما وجود دارند آشنا شوید و در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.
فقط توجه کنید که نیاز نیست وقت خود زیاد صرف آن کنید.
پیدا کردن چند هشتگ از این طریق نیز کفایت می کند.
ب) هشتگ اختصاصی
این هشتگ ها به صورت اختصاصی فقط متعلق به شما هستند و هدف از به کار بردن آن تنها برای این است که کاربران با کلیک کردن بر روی آن به پست های تبلیغاتی شما دسترسی پیدا کنند.
در نوشتن هشتگ های اختصاصی بسیار خلاق باشید و سعی کنید در این زمینه باحال و بامزه به نظر برسید.
4.
سعی کنید از فراخوان عمل در بنر های خود استفاده کنید.
فراخوان عمل به این معنی است که از از کاربرانتان بخواهید تا کاری را انجام دهند.
به عنوان مثال از آن ها بخواهبد که رو ی لینک زیر کلیک کنند یا دستانشان را تگ کنند.
علاوه بر اینها سعی کنید برای فراخوان عمل از جملات خلاقانه متناسب با سبک و سیاق و لحن و نوع بیان خودتان استفاده کنید.
پیشنهاد می کنم که فراخوان عمل را حتما در بنر های خود به کار ببرید زیرا یک روش ارتباطی مستقیم بین شما و کاربرانتان برقرار می شود و از روش های موثر جذب مخاطب و فالوور محسوب می شود.
افزایش فالوور واقعی از جامعه هدف با ضمانت بازگشت وجه !
به این نکته توجه کنید که برای تگ کردن به ارتباط محتوایی با نوع تصویر نیز دقت کنید و همینطور بی دلیل و بیجا ننویسید تگ کنید و یا کلیک نمایید…
سعی کنید برای تگ کردن ایده ی خوب و جالبی برای کاربرانتان داشته باشید.
5.
هرچقدر پست های بنر تبلیغاتی شما در اینستاگرام پرهیجان تر باشد مخاطبان بیشتری را جذب می کند .
یکی از راه های هیجان آنگیز برگزاری مسابقات است! 😉
یک مسابقه ی جذاب و آسان طراحی کنید که همه ی افراد بتوانند در آن شرکت کنند سپس از همه بخواهید در آن شرکت کنند و آن را در پیج ها ی معروف و معتبر دیگر برا یتبلیغات قرار دهید.
یکی از کارهایی که می توانید برای جذب مخاطب و شرکت در مسابقه ای که طراحی کرده اید انجام دهید , اختصاص دادن یک جایزه ی هیجانی و ویژه است که مخاطبان ترغیب شوند در مسابقه شرکت کنند و به دوستانشان نیز خبر دهند.
برگزاری یک مسابقه مراحل زیر را شامل می شود:
1-طراحی مسابقه 2-اجرای مسابقه 3-بررسی نتایج و 4-دادن هدایا به برندگان
6)
در این مرحله زمان آن رسیده که ضربه ی خود را محکم بزنید و کار را تمام کنید.
باید توجه داشته باشید که بنر خود را کی منتشر کنیدکه بازدید بیشتری باشد و اکثر کاربرانتان آن را ببینند.
دلیل تاکید بر این موضوع برای این است که بسیاری از افراد هستند که در تایم های مشخص و معمولا پر رفت و آمد به اینستاگرام سر می زنند .
بعضی ها هم هستند که فالووینگ های زیادی دارند بنابراین ممکن است نتوانند تمام پست ها را ببینند .
پس بهتر است پست هایتان را زمانی منتشر کنید که پیک زمان استفاده از اینستاگرام است…
در مورد زمان مناسب برای پست گذاشتن نمی توان به طور قطعی نظر داد و یک موضوع کاملا نسبی است اما در ادامه زمان هایی را که طبق بررسی های انجام شده به عنوان ساعات پربازدید معرفی شده به شما می گویم.
قبل از آن این نکته را بدانید که کارمندان از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر سر کار هستند و عموما وقت سر زدن به اینستاگرام را ندارند و صبح ها قبل از 8 و بعداز ظهر ها بعداز 5 به اینستاگرام خود سر می زنند.
حتما بخوانید :
راز تبلیغ نویسی حرفه ای از زبان کارآفرین برتر کشور ›
دانشجویان و دانش آموزان هم بیشتر تا دیر وقت بیدار می مانند و در نیمه های شب وقت سر زدن به اینستاگرام را پیدا می کنند.
پس قبل از هر چیز باید رنج سنی و گروه مخطبان خود را مشخص کنید تا بازده بهتری برای شما داشته باشد.
شما همچنین می توانید به این مورد هم توجه کنید که در چه ساعاتی بیشترین فیدبک را از کاربرانتان داشته اید و همان را به عنوان زمان طلایی خود قرار دهید.
7 تا 9 صبح: دراین تایم کارمندان و دانش آموزان به سر کار و مدرسه می روند و در راه رسیدن سری هم به اینستاگرام خود می زنند.
11 تا 14 بعد از ظهر: این تایم زمان ناهار است و معمولا همه به اینستاگرام سری می زنند.
17 تا 19 عصر: این بازه ی زمانی هم تایمی است که همه از سر کار بر می گردند و در راه بازگشت حتما سری هم به اینستاگرام خود می زنند.
ویدیو های خود را سعی کنید در آخر شب آپلود کنید که سر کاربران خلوت تر است زیرا در تایم کار و مدرسه برای اینکه صدای ویدیو پخش نشود معمولا بازدید کمتر است.
تبیلیغات در اینستاگرام بهترین راه برای مطرح شدن و تیدیل به یک غول بزرگ در حوزه ی فعالیت خود هست.
اما این کار نیاز به تخصص و تجربه دارد .با سپردن تبلیغات بنر خود به بهترین شرکت در این زمینه می توانید تضمین این را داشته باشید که در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی و فروش را داشته باشید .
بیشتر بخوانید :
پس کافیست معطل نکنید و همین الان به KhaneBOT.ir بروید و حتی یک لحظه رو هم از دست ندهید.
در صورتی هم که هر سوالی در این زمینه داشتید حتما با من در میان بگذارید.
آیلین افشاری هستم کارشناس ارشد دیجیتال مارکتیننگ در هلدینگ کدایران و مطالب جالب و پرمخاطبم را با شما به اشتراک می گذارم تا بعد از خواندن آن حس خوبی به شما منتقل شود. 🙂
مطالب پیشنهادی این هفته:
پرسیدن سوال در استوری اینستاگرام
روش تشخیص فالوور فیک از فالوور واقعی
چطور به پست اینستاگرام لینک اضافه کنیم
خانه بات در شبکات اجتماعی:
طراحی شده با عشق توسط شرکت طراحی سایت کد ایران