اینفوگرافیک چیست\آموزش 0 تا 100 infpgraphic: اینفوگرافیک، یکی از ابزارهای گرافیکی که در بازاریابی محتوایی از آن استفاده می شود. اینفوگرافیک غنی می تواند از لحاظ بصری بر روی محتوای شما تاثیر بگذارد و محتوای شما را جذاب و سرگرم کننده کند.
زمانی که اینفوگرافیک مورد پسند مخاطبان باشد، مسلما توسط افراد در فضای رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و به طور ناخود آگاه و به صورت ویروسی در بین افراد منتشر می شود.
اما اینکه بتوانیم یک اینفوگرافیک جذاب طراحی کنیم، باید یک سری مراحل بگذارنیم.
بیشتر بدانید:
ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی 0 تا 100 مراحل طراحی یک اینفوگرافیک پرداخته و شما را با نحوه طراحی آن به صورت گام به گام راهنمایی کنیم.
شما قبل از اینکه بخواهید که اینفوگرافیک را طراحی کنید، اول ببینید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، به طور مثال آیا افراد عادی جامعه هستند، مدیران سازمان ها هستند، کارکنان سازمان ها و یا دانشجویان و دانش آموزان هستند.
وقتی که مخاطبان هدف خود را مشخص کرده اید، اکنون می توانید وارد مراحل بعدی طراحی اینفوگرافیک شوید.
ابتدا کلیه داده ها و محتوایی که می خواهید تا در اینفوگرافیک استفاده کنید، را جمع آوری کنید. بعد از جمع آوری داده ها اول مطمئن شوید که منابع خود را به درستی انتخاب کرده اید.
بیشتر بدانید:
قدم بعدی شما انتخاب یک الگوی اینفوگرافیک مناسب برای نمایش داده ها است. نکته مهم آن اینست که الگویی را انتخاب کنید تا بتواند داده ها را به درستی ارائه دهد.
شما در قالبی که انتخاب می کنید، می توانید از یک جدول زمانی، نمودار جریان و یا حتی از جداول مقایسه ای نیز استفاده کنید.
الگویی که در این اینفوگرافیک مشاهده می کنیم، الگوی مقایسه ای است. شما در این تصویر می توانید میزان قربانیان کشورهای مختلف مانند، چین، ایران، ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ، ایتالیا، فلیپین، فرانسه و تایوان را ببینید.
همچنین استفاده از رنگهای صورتی و قرمز نشان دهنده میزان بحران در این کشورها می باشد.
یک طرح اولیه از اینفوگرافیکی که می خواهید طراحی کنید، برای خود ترسیم کنید. ایده های خود را روی کاغذ بریزید و هر آنچه که فکر می کنید، صحیح است را طراحی کنید.
اما این نکته را فراموش نکنید، که اینفوگرافیکی که طراحی می کنید باید بتواند تا پیام شما را به درستی به مخاطب برساند.
طرحی که ما برای اینفوگرافیک های کرونا باید طراحی کنیم معمولا شامل هشدارهایی است که نشان دهنده میزان مرگ و میر افراد بوده و یا چه شهرها و حتی چه کشورهایی در محدوده قرنطینه هستند. یا شامل پیام ها و نکات بهداشتی است که اگر رعایت شوند، سلامتی شما به خطر نمی افتد.
استفاده از رنگ، نوع و اندازه فونت در نحوه انتقال پیام به مخاطب خیلی مهم است. شما اگر از فونت مناسب استفاده نکنید، نمی توانید تا پیام را به درستی از طریق اینفوگرافیکی که طراحی می کنید، برسانید.
معمولا در اینفوگرافیک برای ایجاد جنبه بصری ویژه، از المان ها و یا تصاویر گرافیکی استفاده می شود. المان ها و یا تصاویری که بتوانند به درستی در کنار محتوای متنی شما قرار بگیرند و پیام را به شکلی صحیح و مناسب به مخاطب برسانند.
به المان ها و یا تصاویری که در اینفوگرافیک هستند، دقت کنید. عنوان اصلی آن استفاده از گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین داخل آن از المان ها و یا تصاویر مرتبط به ادویه ها و گیاهان دارویی استفاده شده، تا به شما بگوید چناچه از آنها استفاده کنید؛ سیستم ایمنی بدن شما در برابر بیماری خطرناک کرونا تقویت خواهد شد.
در علم روانشناسی هر رنگی معنا و مفهومی دارد. شما اگر می خواهید پیام سلامتی را به دیگران انتقال دهید بهتر است تا از رنگ آبی و یا سبر استفاده کنید. اگر می خواهید تا میزان هیجان را بالا ببرید از رنگ قرمز و یا نارنجی استفاده کنید.
اینفوگرافیک بالا می خواهد به افراد اطمینان دهد که شما با رعایت این موارد بهداشتی به کرونا مبتلا نخواهید شد، از طرفی هم می خواهد هشدار دهد که این بیماری خطرناک بوده و می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد.
رنگ هایی که در این اینفوگرافیک استفاده شده اند، رنگ های سبز، صورتی و قرمز می باشد. رنگ سبز نشان دهنده اعتماد و اطمینان است. یعنی شما مطمئن باشید که اگر این موارد را رعایت کنید، به کرونا مبتلا نخواهید شد. استفاده از رنگ های صورتی و قرمز به این معناست که این بیماری خطرناک بوده و اگر این نکات را رعایت نکنید، مطمئنا سلامتی شما به خطر خواهد افتاد.
زمانیکه می خواهید از طریق اینفوگرافیک در مورد بیماری کرونا اطلاع رسانی کنید، اول بهتر است ببینید که آیا می خواهید پیامی دهید هشدار دهند و یا نه پیامی دهید مبنی بر اینکه اگر شما این نکات را رعایت کنید، به این بیماری کشنده مبتلا نخواهید شد.
در حقیقت پیام و هدف کامل مشخص است. طرح خود را با توجه به قالبی که می خواهید طراحی کرده سپس با استفاده از عناصر مناسب محتوایی را که می خواهید را تولید کنید.
مقالات پر بازدید این هفته:
تحلیل SWOT چیست، چه زمانی و چه گونه از آن استفاده کنیم
طراحی شده با عشق توسط شرکت طراحی سایت کد ایران